Naberežnaja neiscelimyh Iosifa Brodskogo kak literaturnaja veduta (CROSBI ID 108177)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Benčić, Živa
ruski
Naberežnaja neiscelimyh Iosifa Brodskogo kak literaturnaja veduta
O. Brodskij iz svojih veduta Venecije rijetko kad izuzima kategoriju vremena pa tako njegove verbalne slike uz prostornu gotovo redovito posjeduju i vremensku protežnost. Pritom on, osvjetljavajući predmete i pojave vezane uz taj grad s raznih, štoviše, raznorodnih vremenskih razina, izrazito intenzivno osjeća slojevitost vremena, tj. njegovu nehomogenost. Kao nehomogenu veličinu Brodskij osjeća ne samo vrijeme nego i prostor, što znači da prostor za njega nije kvalitativno identičan u svakoj svojoj točci. Oslanjajući se na pojmovne distinkcije geografa Yi-Fu Tuana, moglo bi se reći da Brodskij nastoji predočiti Veneciju prvenstveno kao mjesto (place), tj. kao središte utvrđenog značenja i vrijednosti, ali istovremeno i kao dio beskrajnoga prostora (space), prostora kao neizmjerne, svesadržavajuće i čisto apstraktne protežnosti. Vedute Venecije iz Vodenoga žiga nemaju, dakle, nimalo plošan karakter, odlikujući se i temporalnom i prostornom dubinom.
literaturnaja veduta; mesto; prostranstvo
nije evidentirano
engleski
Joseph Brodsky's Watermark as literary veduta
nije evidentirano
literary veduta; place; space
nije evidentirano