Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta (CROSBI ID 499835)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Čorko, Irena ; Vranić, Andrea Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta // 14. Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. str. 45-x

Podaci o odgovornosti

Čorko, Irena ; Vranić, Andrea

hrvatski

Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta

Ovim istraživanjem ispitano je kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 11 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.

kreativnost; znanje

nije evidentirano

engleski

The effect of knowledge in a domain on the creativity of the product

nije evidentirano

creativity; knowledge

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

14. Dani psihologije u Zadru

Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

XIV. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2004-29.05.2004

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija