Zaštita obalnih šuma od požara: primjena društvenog marketinga u edukaciji lokalnog stanovništva (CROSBI ID 108034)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Horak, Siniša ; Marušić, Zrinka ; Tomljenović, Renata
hrvatski
Zaštita obalnih šuma od požara: primjena društvenog marketinga u edukaciji lokalnog stanovništva
U radu se razmatra mogućnost primjene metoda koje mogu smanjiti udio ljudske nepažnje i nehaja u ukupnom broju požara raslinja na području priobalja i otoka u Republici Hrvatskoj. U Hrvatskoj se od 1997. godine provode različiti programi podizanja razine svijesti lokalnog stanovništva o potrebi zaštite prirodnog nasljeđa od požara, što se posebno odnosi na mediteranske šume, koje su, između ostaloga, jedan od važnih turističkih resursa toga područja. Dosadašnji su programi bili utemeljeni isključivo na medijima masovne komunikacije sa stanovništvom, usmjereni prema cijeloj populaciji te nisu rezultirali očekivanom promjenom ponašanja lokalnog stanovništva niti smanjivanjem udjela ljudske nepažnje u ukupnom broju požara na otvorenom prostoru. To je bio razlog da se na odabranom pilot-području u Hrvatskoj prvi put primijene i testiraju načela društvenog marketinga zasnovanog na zajedništvu i neposrednoj komunikaciji sa stanovništvom, da se primijene nove metode edukacije, od kojih su neke novine u zaštiti šuma od požara te da se testira izvodivost i učinkovitost pojedinih metoda i programa u cijelosti.
šumski požar ; društvena svijest ; društveni marketing zasnovan na zajedništvu ; direktna metoda edukacije ; učinkovitost
nije evidentirano
engleski
Improving coastal forest fire protection: A case of the community based social marketing
U radu se razmatra mogućnost primjene metoda koje mogu smanjiti udio ljudske nepažnje i nehaja u ukupnom broju požara raslinja na području priobalja i otoka u Republici Hrvatskoj. U Hrvatskoj se od 1997. godine provode različiti programi podizanja razine svijesti lokalnog stanovništva o potrebi zaštite prirodnog nasljeđa od požara, što se posebno odnosi na mediteranske šume, koje su, između ostaloga, jedan od važnih turističkih resursa toga područja. Dosadašnji su programi bili utemeljeni isključivo na medijima masovne komunikacije sa stanovništvom, usmjereni prema cijeloj populaciji te nisu rezultirali očekivanom promjenom ponašanja lokalnog stanovništva niti smanjivanjem udjela ljudske nepažnje u ukupnom broju požara na otvorenom prostoru. To je bio razlog da se na odabranom pilot-području u Hrvatskoj prvi put primijene i testiraju načela društvenog marketinga zasnovanog na zajedništvu i neposrednoj komunikaciji sa stanovništvom, da se primijene nove metode edukacije, od kojih su neke novine u zaštiti šuma od požara te da se testira izvodivost i učinkovitost pojedinih metoda i programa u cijelosti.
forest fires ; public awareness ; community based social marketing ; direct educational methods ; effectiveness ; Croatia
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano