Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

TRANCRO - Program energetske efikasnosti u transportu - faza 2 (CROSBI ID 754796)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Matić, Davor ; Gelo, Tomislav ; Domac, Julije TRANCRO - Program energetske efikasnosti u transportu - faza 2 // TRANCRO - National programme of energy efficiency in transport - phase 2. 2004.

Podaci o odgovornosti

Matić, Davor ; Gelo, Tomislav ; Domac, Julije

hrvatski

TRANCRO - Program energetske efikasnosti u transportu - faza 2

U prvoj fazi programa TRANCRO izrađena je detaljna dugoročne prognoza potreba za energijom u sektoru transporta u Republici Hrvatskoj, uz prateću analizu utjecaja na okoliš kroz izračun emisije stakleničkih plinova (u ovom slučaju CO2). Pritom se za izradu kvalitetne prognoze pokazalo nužnim izraditi i detaljnu snimku postojećeg stanja uz analizu kretanja u prošlosti. Dobiveni izlazni rezultati na temelju izrađenog modela, uz izradu višeg i nižeg scenarija, a vezani uz strukturu potrošnje energije pojedinih oblika transporta u razdoblju od 2000. do 2025. godine pokazali su da će i u budućnosti glavninu potrošnje energije (u ovom slučaju motornih goriva, dakle, naftnih derivata) i glavninu emisije CO2 i dalje ostvarivati putnički promet, točnije cestovni promet osobnim vozilima zbog daljnjeg porasta broja osobnih vozila i povećanja prijeđene udaljenosti po osobnom vozilu, uz istovremeno smanjenje popunjenosti vozila (broja putnika po vozilu). Dobiveni rezultat je bio i očekivan. Logično je stoga da je i težište pri analizi troškova i koristi pojedinih mjera, između ostalog, smješteno upravo na povećanje energetske efikasnosti u ovom sektoru transporta. U drugoj fazi programa TRANCRO provedena je prije svega simulacija utjecaja pojedinih projekata (mjera) na energetsku efikasnost u prometu sa stanovišta odnosa troškova njihova uvođenja i koristi od njihove primjene. U tom je smislu u širem kontekstu analiziran utjecaja strukture prometa, tehničkog napretka, energetske politike itd.. na utrošak energije u prometu i emisiju štetnih plinova. Nadalje, iznesen je pregled tehničkog razvoja prometnih sredstava s pratećim elementima. Analiza je obuhvatila stanje tehničkog razvitka postojećih prometnih tehnologija (klasični energenti) uz usporedbu sa mogućnostima uporabe alternativnih energenata primjenom postojećih tehnologija (u prijelaznoj fazi), odnosno novih tehnologija. Kao što je već napomenuto, sukladno dobivenim rezultatima iz prve faze programa TRANCRO, sukladno očekivanoj strukturi buduće potrošnje energije u prometu, izneseni se rezultati odnose prije svega na putnički i teretni cestovni transport, uz određene preliminarne analize za zračni prijevoz. Kako je potrošnja energije, odnosno emisija štetnih plinova željezničkog, pomorskog i riječnog transporta relativno niska, nije posebno analizirana, osim u slučaju promjene strukture pojedinih oblika transporta. U ovoj je fazi provedena prije svega "Desk-research" analiza, odnosno, analizirani su rezultati postojećih projekata provedenih, prije svega, na području EU. Cilj je bio utvrditi postojeće i potencijalne mjere te među njima prepoznati one najprihvatljivije, kako sa ekonomskog stanovišta troškova njihova uvođenja i uštede u potrošnji goriva, tako i sa stanovišta smanjenja emisije štetnih plinova. Uz tehničke, analizirane su i potencijalne ne-tehničke mjere, kao i pojedini projekti vezani uz uporabu alternativnih goriva u cestovnom prometu u Republici Hrvatskoj koji su ili u fazi provedbe ili u fazi pripreme.

trancro; phase 2; energetska efikasnost; transport

nije evidentirano

engleski

TRANCRO - National programme of energy efficiency in transport - phase 2"

nije evidentirano

trancro; phase 2; energy efficiency; transport

nije evidentirano

Podaci o izdanju

TRANCRO - National programme of energy efficiency in transport - phase 2

2004.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Elektrotehnika