Konkurentna sposobnost turizma Republike Hrvatske u strategiji izvoza (CROSBI ID 81197)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šergo, Zdravko ; Tomčić, Zdenko
hrvatski
Konkurentna sposobnost turizma Republike Hrvatske u strategiji izvoza
Glavni razlog zbog kojeg je teško rangirati i usporedjivati konkurentost hrvatskog turizma, kao koncenzualno, bar što se tekuće ekonomske politike tiče - stožernog sektora u strategiji domaćeg izvoza, sa ostalim izvoznim robnim sektorima republike Hrvatske proističe iz nekompatibilnih statističkih okvira (izvoza usluga odnosno roba). Nedostatak pouzdane i točne statistike o razmjeru i vrijednosti turističkog neto izvoza po tekućem računu platne bilance, otežava metodološki povijesnu evaluaciju konkurente sposobnosti turizma republike Hrvatske, ali i analizu determinatni promjene konkurenske pozicije u duljem povijesnom razdoblju (u bivšoj Jugoslavijim i danas). Rad prikazuje rezultate povijesnog istraživanja konkurentne sposobnosti hrvatskog turizma, te potonje rezultate integrira kroz analizu medjuzavisnosti konkurentnosti i korištenja hotelijerskih kapaciteta Republike Hrvatske (kapitalnog koeficijenta). Strategija re-struktuiranja konkurentnosti hrvatske turističke ponude danas podrazumjeva imperativno de-masifikaciju masovnog tržišta, te aplikaciju dosljednog kompetitivnog, turističkog tržišnog modela imperfektne konkurencije.
konkurentnost; indeks konkurentnosti; imperfektna konkurencija; hoteljerski kapaciteti
nije evidentirano
engleski
The Competitive Ability Of Croatian Tourism In The Strategy Of Export
nije evidentirano
competitive ability; index of copetitiveness; imperfect competitiveness; hotel capacity
nije evidentirano