Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja (CROSBI ID 498736)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja // Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja / (Kramar, Martin ; Duh, Matijaž) (ur.). Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, 2003. str. (237-248)-x

Podaci o odgovornosti

Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra

hrvatski

Dosezi i otvorena pitanja obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš u svjetlu jednog istraživanja

U radu se prezentiraju rezultati empirijsko pedagogijskog istraživanja provedenog na uzorku (N=708) studenata učiteljskih škola sveučilišta u Rijeci, Zagrebu, Osijeku i Splitu. Konstruirane su dvije skale ocjenjivanja (Likertove skale ocjenjivanja) od 21 tvrdnje. U jednoj su zastupljenje tvrdnje o odgovornosti i nositeljima aktvinosti u zaštiti okoliša 89 tvrdnji), a u drugoj sadržaji obrazovanja kojima se pridonosi kvaliteti obrazovanja studenata učiteljskih škola za okoliš (12 tvrdnji). Uz navedeno, ispitanicima je ponuđeno i jedno pitanje zatvorenog tipa kojim smo željeli utvrditi stav studenata prema permanentnosti odgoja i obrazovanja za okoliš. Analiza je podataka pokazala da se odgovornost za okoliš doživljava u dvije osnovne dimenzije: optimistička koja rješavanje ekološke krize vidi u spremnosti svakog pojedinca da prema svojim mogućnostima tome pripomogne, a druga pesimistička, koja od stručnjaka i znanstvenika, još manje od političkih stranaka očekuje poboljšanje stanja okoliša. Rezultati pokazuju visoko očekivanje studenata permanentnosti odgoja i obrazovanja za okoliš, što neizravno podrazumijeva da ovi mladi ljudi žele i svoj život obogatiti spoznajama o okolišu te izgrađivati kao aktivni sudionici u njemu. Primarna dimenzija obrazovanja studenta učiteljskih škola za okoliš odnosi se na biološku i pedagoško-didaktičko-metodičku dimenziju te na gospodarstvenu i etičku, odnosno socijalnu dimenziju obrazovanja za okoliš. Znatno lošije je s obrazovnim potrebama studenata u dimneziji politike i okoliša te nastave jezika o okolišu. U svakom slučaju, postoje realne mogućnosti redefiniranja obrazovanja budućih odgajatelja i učitelja za okoliš.

okoliš; odgovornost za okoliš; studenti; odgoj i obrazovanje za okoliš; obrazovne potrebe

nije evidentirano

engleski

Achievements and Open Questions of Student Education on Teacher Colleges for the Environment in the Light of an Research

nije evidentirano

environment; responsibility for environment; students; environmental education; educational needs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

(237-248)-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja

(Kramar, Martin ; Duh, Matijaž)

Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija