Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 156946

Profesionalni interesi i radne vrijednosti u profesionalnom savjetovanju: mala, ali originalna uloga vrijednosti


Babarović, Toni
Profesionalni interesi i radne vrijednosti u profesionalnom savjetovanju: mala, ali originalna uloga vrijednosti // XIV. Dani psihologije u Zadru / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I ; Penezić, Z. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Profesionalni interesi i radne vrijednosti u profesionalnom savjetovanju: mala, ali originalna uloga vrijednosti
(Vocational interests and work values in career counseling: Small but original contribution of values)

Autori
Babarović, Toni

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIV. Dani psihologije u Zadru / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I ; Penezić, Z. - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2004

Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26-29.05.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Profesionalni interesi; radne vrijednosti; izbor zanimanja; profesionalno savjetovanje
(Vocational interests; work values; vocational choice; career counseling)

Sažetak
U profesionalnom savjetovanju česta je upotreba upitnika profesionalnih interesa i radnih vrijednosti. Interesi su, prema dosadašnjim istraživanjima i iskustvima bolji prediktori za odabir zanimanja nego što su to vrijednosti. S druge strane, vrijednosti definiraju životne ciljeve i širi spektar ponašanja koji također određuje profesionalni razvoj pojedinca. Cilj je ovog rada bilo utvrditi specifičnu ulogu vrijednosti u profesionalnom odlučivanju. U istraživanju su korišten USPI (hrvatska verzija Hollandovog SDS-a) kao mjera interesa i V-upitnik kao mjera radnih vrijednosti. Sudjelovalo je 580 učenika iz šest zagrebačkih srednjih škola heterogenih prema svom obrazovnom programu. Diskriminativnom analizom su klasificirani učenici u odgovarajuće škole na osnovi njihovih interesa i vrijednosti. Dobiveni rezultati pokazuju da je točnost klasifikacije na osnovi interesa 56.7%, a na osnovi vrijednosti 42.5%. Koristeći, pri klasifikaciji, vrijednosti i interese zajedno, točno smo rasporedili 62.4% učenika u škole koje pohađaju. Očit je relativno skroman doprinos vrijednosti pri zajedničkoj klasifikaciji u odnosu na onu provedenu samo na osnovi interesa. Ipak, strukture diskriminativnih funkcija koje su derivirane na osnovi interesa i one formirane na osnovi vrijednosti se donekle razlikuju. Te strukturalne razlike igraju značajnu ulogu u združenoj klasifikaciji, gdje je vidljiva mala, ali jasna uloga vrijednosti. Specifična uloga vrijednosti kreativnosti bit će dodatno razmotrena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0194101

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Toni Babarović, (245673)