Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 338786)

Ocjenski rad | diplomski rad

Baradić, Tatjana Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi / Vulić-Prtorić, Anita (mentor); Zadar, Odjel za psihologiju, . 2004

Podaci o odgovornosti

Baradić, Tatjana

Vulić-Prtorić, Anita

hrvatski

Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi

Suvremena istraživanja pokazuju da se prvi oblici prosocijalnog ponašanja i altruizma pojavljuju već u dojenačkoj dobi. S daljnjim kognitivnim razvojem dolazi do povećanja učestalosti prosocijalnog ponašanja i njegove sve veće složenosti, tako da su starija djeca općenito u većoj mjeri prosocijalna od mlađe djece. U ispitivanju prosocijalnog ponašanja djece najčešće se koriste sljedeće mjere: fizička pomoć i verbalna pomoć, ali se preporučuje upotreba multiplih mjera kako bi se dobila valjana procjena prosocijalnog ponašanja. Što se tiče agresivnosti utvrđeno je da se češće pojavljuje u socijalnom okruženju, zatim kada je dijete više izloženo nekontroliranom agresivnom ponašanju, bilo u realnom životu ili na televiziji, te što je okolina permisivnija prema agresivnom ponašanju. Za većinu teoretičara prosocijalno ponašanje predstavlja suprotnost i alternativu agresivnom i antisocijalnom ponašanju. Prema autoru Tremblayu odnos agresivnog i prosocijalnog ponašanja je prilično složen, te je utvrđeno da se među jednako agresivnom djecom jasno mogu razlikovati ona sa slabije i ona sa bolje razvijenim prosocijalnim vještinama, pri čemu se razvoj agresivne djece koja raspolažu prosocijalnim vještinama odvija znatno povoljnije od razvoja jednako agresivne djece koja nemaju te vještine. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi. Utvrđena je značajna negativna povezanost između prosocijalnog ponašanja i agresivnosti (r=-0.46). Utvrđene su i razlike u prosocijalnom ponašanju djevojčica i dječaka i to u korist djevojčica, te u agresivnosti, u korist dječaka.

altruizam; agresivnost; školski uspjeh; djeca osnovnoškolske dobi

nije evidentirano

engleski

Relations of altruism, aggressivenes and school sucess in primary school children

nije evidentirano

altruism; aggression; school sucess; primary school children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

01.09.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za psihologiju

Zadar

Povezanost rada

Ekonomija