Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 338786)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Baradić, Tatjana
Vulić-Prtorić, Anita
hrvatski
Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi
Suvremena istraživanja pokazuju da se prvi oblici prosocijalnog ponašanja i altruizma pojavljuju već u dojenačkoj dobi. S daljnjim kognitivnim razvojem dolazi do povećanja učestalosti prosocijalnog ponašanja i njegove sve veće složenosti, tako da su starija djeca općenito u većoj mjeri prosocijalna od mlađe djece. U ispitivanju prosocijalnog ponašanja djece najčešće se koriste sljedeće mjere: fizička pomoć i verbalna pomoć, ali se preporučuje upotreba multiplih mjera kako bi se dobila valjana procjena prosocijalnog ponašanja. Što se tiče agresivnosti utvrđeno je da se češće pojavljuje u socijalnom okruženju, zatim kada je dijete više izloženo nekontroliranom agresivnom ponašanju, bilo u realnom životu ili na televiziji, te što je okolina permisivnija prema agresivnom ponašanju. Za većinu teoretičara prosocijalno ponašanje predstavlja suprotnost i alternativu agresivnom i antisocijalnom ponašanju. Prema autoru Tremblayu odnos agresivnog i prosocijalnog ponašanja je prilično složen, te je utvrđeno da se među jednako agresivnom djecom jasno mogu razlikovati ona sa slabije i ona sa bolje razvijenim prosocijalnim vještinama, pri čemu se razvoj agresivne djece koja raspolažu prosocijalnim vještinama odvija znatno povoljnije od razvoja jednako agresivne djece koja nemaju te vještine. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi. Utvrđena je značajna negativna povezanost između prosocijalnog ponašanja i agresivnosti (r=-0.46). Utvrđene su i razlike u prosocijalnom ponašanju djevojčica i dječaka i to u korist djevojčica, te u agresivnosti, u korist dječaka.
altruizam; agresivnost; školski uspjeh; djeca osnovnoškolske dobi
nije evidentirano
engleski
Relations of altruism, aggressivenes and school sucess in primary school children
nije evidentirano
altruism; aggression; school sucess; primary school children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
01.09.2004.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za psihologiju
Zadar