Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 338683)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kramar, Valerija Odnos samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osnovnoškolske dobi / Vulić-Prtorić, Anita (mentor); Zadar, Odjel za psihologiju, . 2004

Podaci o odgovornosti

Kramar, Valerija

Vulić-Prtorić, Anita

hrvatski

Odnos samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osnovnoškolske dobi

Cilj ovog ispitivanja je bio utvrditi kakvi su međusobni odnosi samoefikasnosti, agresivnosti i obiteljskih interakcija kod djece osovnoškolske dobi, uz osvrt na eventualne spolne razlike. U istraživanju je sudjelovalo 127 učenika sedmog razreda osnovne škole, 72 dječaka i 55 djevojčica. Ispitanici su ispunjavali Upitnik samoefikasnosti za djecu (Muris, 2001) koji ispituje tri domene samoefikasnosti: socijalnu, akademsku i emocionalnu samoefikasnost ; zatim Skalu agresivnosti (Keresteš, 1999) te Skalu percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004). Dobiveni rezultati pokazuju više izraženu agresivnost kod dječaka nego kod djevojčica, te veće percipiranje kontrole od strane oca kod dječaka. Između samoefikasnosti i agresivnosti nije utvrđena značajna povezanost. Slijedeći odnosi između različitih domena samoefikasnosti i obiteljskih interakcija su utvrđeni u ovom istraživanju: djeca koja imaju viši rezultat na subskali socijalne samoefikasnosti percipiraju više prihvaćanja i podrške od strane oca i majke. Djeca koja imaju više rezultate na subskali akademske samoefikasnosti percipiraju više podrške od majke, a s druge strane, djeca koja imaju niži rezultat na subskali akademske samoefikasnosti percipiraju više kontrole od strane majke, u smislu kritiziranja i kažnjavanja. Djeca koja imaju više rezultate na subskali emocionalne samoefikasnosti peripiraju i više podrške od strane oca i majke, za razliku od djece s nižim rezultatima na ovoj subskali koja percipiraju manje prihvaćanja i podrške od oca i majke, te većeg kontroliranja ponašanja i kretanja od strane oca i majke .

samoefikasnost; agresivnost; obiteljske interakcije; djeca

nije evidentirano

engleski

Relationship between self-efficacy, aggressivenes and family interactions in early adolescence

nije evidentirano

self-efficacy; aggressivenes; family interactions; children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

01.06.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za psihologiju

Zadar

Povezanost rada

Psihologija