Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 149820

Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska


Bijelić, Biljana; Brajdić, Marija
Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska // Elektorine / Belić, Martina ; Bijelić, Biljana (ur.).
Zagreb: B.a.B.e: Grupa za ženska ljudska prava, 2000.


Naslov
Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska
(Women in Election Campaigns - daily newspaper content analysis)

Autori
Bijelić, Biljana ; Brajdić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Elektorine

Urednik/ci
Belić, Martina ; Bijelić, Biljana

Izdavač
B.a.B.e: Grupa za ženska ljudska prava

Grad
Zagreb

Godina
2000

Raspon stranica

ISBN
953-98148-0-4

Ključne riječi
Žene, Predzborna kampanja
(Women, Election campaign)

Sažetak
U posebnome fokusu istraživanja bila je vidljivost kandidatkinja (kada ih se već jednom stavilo na liste) u predizbornoj kampanji. Kako bi mogle provesti istraživanje, autorice su se morale osloniti na ono što je bilo zabilježeno u medijima o prisutnosti žena, jer nisu mogle biti fizički prisutne na predizbornim skupovima, tribinama, istupima. Pri tome, i same navode, bilježe ono što bilježe mediji, dakle mogle su zabilježiti njihovu prisutnost kroz medijski "filter". Pri tome su birale "neautorske" tekstove - izvještaje, priloge s konferencija za tisak, intervjue s kandidatkinjama i kandidatima, izjave za javnost i sl. Kao što su izbor napravile u praćenju četiriju parlamentarnih stranaka ili koalicija, tako su izbor napravile i za pet dnevnih listova i predstavljanje stranaka na HTV-u. Članke su kodirale na način da su zabilježile broj spomenutih kandidata i kandidatkinja, ali i broj citiranih kandidata i kandidatkinja. U dnevnome je tisku, od 833 članka koje su pročitale i kodirale, od ukupno 2290 puta navedenih imena kandidata i kandidatkinja 336 puta zabilježeno ime kandidatkinje. Tu se uočava nesrazmjer, pa se žene citiraju 20, 98% u odnosu na muškarce, no i to je neznatno više u odnosu na samo pojavljivanje u tisku. To će reći da je broj "vidljivih" žena bio zanimljiviji medijima u odnosu na nove kandidatkinje. Autorice su posebno zanimale teme koje su problematizirali kandidati i kandidatkinje i njih su podijelile u kategorije (od gospodarstva, socijalne politike, ljudskih prava, civilnog društva, samih izbora, državne sigurnosti do ostalo). Upravo u analizi tema o kojima su najčešće govorile kandidatkinje i kandidati autorice posvećuju pažnju "komparativnoj analizi".

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Citiraj ovu publikaciju

Bijelić, Biljana; Brajdić, Marija
Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska // Elektorine / Belić, Martina ; Bijelić, Biljana (ur.).
Zagreb: B.a.B.e: Grupa za ženska ljudska prava, 2000.
Bijelić, B. & Brajdić, M. (2000) Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska. U: Belić, M. & Bijelić, B. (ur.) Elektorine. Zagreb, B.a.B.e: Grupa za ženska ljudska prava.
@inbook{inbook, year = {2000}, pages = {75}, keywords = {Women, Election campaign}, isbn = {953-98148-0-4}, title = {Women in Election Campaigns - daily newspaper content analysis}, keyword = {Women, Election campaign}, publisher = {B.a.B.e: Grupa za \v{z}enska ljudska prava}, publisherplace = {Zagreb} }