Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska (CROSBI ID 29175)

Prilog u knjizi | stručni rad

Bijelić, Biljana ; Brajdić, Marija Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska // Elektorine / Belić, Martina ; Bijelić, Biljana (ur.). Zagreb: Udruga B.a.B.e, 2000. str. 75-x

Podaci o odgovornosti

Bijelić, Biljana ; Brajdić, Marija

hrvatski

Žene u predizbornoj kampanji, analiza sadržaja dnevnog tiska

U posebnome fokusu istraživanja bila je vidljivost kandidatkinja (kada ih se već jednom stavilo na liste) u predizbornoj kampanji. Kako bi mogle provesti istraživanje, autorice su se morale osloniti na ono što je bilo zabilježeno u medijima o prisutnosti žena, jer nisu mogle biti fizički prisutne na predizbornim skupovima, tribinama, istupima. Pri tome, i same navode, bilježe ono što bilježe mediji, dakle mogle su zabilježiti njihovu prisutnost kroz medijski "filter". Pri tome su birale "neautorske" tekstove - izvještaje, priloge s konferencija za tisak, intervjue s kandidatkinjama i kandidatima, izjave za javnost i sl. Kao što su izbor napravile u praćenju četiriju parlamentarnih stranaka ili koalicija, tako su izbor napravile i za pet dnevnih listova i predstavljanje stranaka na HTV-u. Članke su kodirale na način da su zabilježile broj spomenutih kandidata i kandidatkinja, ali i broj citiranih kandidata i kandidatkinja. U dnevnome je tisku, od 833 članka koje su pročitale i kodirale, od ukupno 2290 puta navedenih imena kandidata i kandidatkinja 336 puta zabilježeno ime kandidatkinje. Tu se uočava nesrazmjer, pa se žene citiraju 20, 98% u odnosu na muškarce, no i to je neznatno više u odnosu na samo pojavljivanje u tisku. To će reći da je broj "vidljivih" žena bio zanimljiviji medijima u odnosu na nove kandidatkinje. Autorice su posebno zanimale teme koje su problematizirali kandidati i kandidatkinje i njih su podijelile u kategorije (od gospodarstva, socijalne politike, ljudskih prava, civilnog društva, samih izbora, državne sigurnosti do ostalo). Upravo u analizi tema o kojima su najčešće govorile kandidatkinje i kandidati autorice posvećuju pažnju "komparativnoj analizi".

Žene, Predzborna kampanja

nije evidentirano

engleski

Women in Election Campaigns - daily newspaper content analysis

nije evidentirano

Women, Election campaign

nije evidentirano

Podaci o prilogu

75-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Elektorine

Belić, Martina ; Bijelić, Biljana

Zagreb: Udruga B.a.B.e

2000.

953-98148-0-4

Povezanost rada





nije evidentirano