Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Logistički model optimizacije špediterskog poslovanja (CROSBI ID 338539)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šafran, Mario Logistički model optimizacije špediterskog poslovanja / Ivaković, Čedomir (mentor); Pašagić, Husein (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2004

Podaci o odgovornosti

Šafran, Mario

Ivaković, Čedomir

Pašagić, Husein

hrvatski

Logistički model optimizacije špediterskog poslovanja

Korisnost proizvoda ne ovisi samo o njegovoj kvaliteti i kvantiteti, nego isto tako i o tome gdje se nalazi, te je li pravodobno dostupan na mjestu potrošnje. Jedan od glavnih zahtjeva (uz brzinu dostave, sigurnost, zadržavanje kvalitete robe tijekom prijevoza...) koji gospodarsko okružje postavlja prometnom sustavu je zahtjev za smanjenje prijevoznih troškova. Upravo smanjenje prijevoznih troškova određuje prirodu zadataka tehnologije prometa koji je u tom smislu postavljen. Visina prijevoznih troškova je pokazatelj dostignutog stupnja optimizacije prometnog sustava i mjerilo uspješnosti prijevoznog procesa kao gospodarske djelatnosti. Spomenuti zadatak tehnologije prometa sastoji se u pronalaženju sustavnog rješenja za optimizaciju prijevoza robe, tj. za povećanje efikasnosti, efektivnosti i ekonomičnosti dobave i distribucije robe. Znanstveni pristup tom problemu podrazumjeva identifikaciju i analizu glavnih čimbenika prijevoznih troškova kod subjekata proizvodnje i potrošnje prijevozne usluge, njihovih odnosa i međuzavisnosti. Špeditersko i prijevozno poslovanje kao podsustavi koji su dijelovi šireg i višeg prometnog sustava posebno su otvoreni prema gospodarskom okruženju.Oni moraju biti maksimalno tržišno orijentirani i fleksibilni prema promjenjivim i složenim uvjetima koji vladaju na tržištu. Svakodnevno poslovanje pokazuje da je prilagodba špediterskih i prijevoznih poduzeća zahtjevima potražnje znatno teža nego prilagodba drugih gospodarskih djelatnosti (drugih sustava). To je uvjetovano samim procesom "proizvodnje prijevozne usluge" kod kojeg je elastičnost ponude ograničena brojnim predradnjama i radnjama koje je potrebno odraditi unutar prostorno - vremenske dimenzije. Navedeno ukazuje na potrebu maksimalne informatizacije na svim poslovnim razinama gospodarskih subjekata (on - line komunikacija svih sudionika realizacije posla) uz organiziranje poslovanja sukladno najnovijim standardima poslovne politike. U međunarodnoj razmjeni robe špediter je nezamjeniv kao poduzetnik intermodalnog prijevoza (ITO) i logistički operater, te bi buduće špeditere trebalo usavršavati kao tehnologe prijevoza("arhitekte" i "kreatore", odnosno, organizatore optimalnih prijevoznih procesa)i inženjere logistike.

Logistika; logistički model; međunarodni špediter; prijevoz; distribucija robe

nije evidentirano

engleski

OPTIMISATION MODEL OF LOGISTIC FORWARDING

nije evidentirano

Logistic; logistic model; forwarder; transport; distribution of goods

nije evidentirano

Podaci o izdanju

135

12.05.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport