Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 148971

Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi


Maričić, Jelena
Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi 2003., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi
(Relationship between sociometric status and children's social behavior in preschool age)

Autori
Maričić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
04.11.

Godina
2003

Stranica
72

Mentor
Raboteg-Šarić, Zora

Ključne riječi
Prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; internalizirani problemi; procjene vršnjaka; predškolska dob
(Prosocial behavior; aggressive behavior; internalized problems; peer ratings; preschool age)

Sažetak
Istraživanjem se nastojalo utvrditi na koji je način djetetov sociometrijski status, tj. prihvaćenost od strane vršnjaka u vrtićkoj grupi povezan s dječjim socijalnim ponašanjima i nekim obiteljskim varijablama. U istraživanju su sudjelovala djeca prosječne dobi šest godina i četiri mjeseca koja pohađaju starije vrtićke i predškolske grupe dvaju zagrebačkih vrtića (N=292). Sociometrijski status utvrđen je na temelju procjena vršnjaka na grafičkim skalama, kojima se od svakog djeteta dobiva informacija o tome koliko se voli igrati sa svakim drugim djetetom iz grupe. Primijenjena je i PROSAG skala za procjenu dječjeg prosocijalnog i agresivnog ponašanja te subskala socijalnog povlačenja i depresivnosti/ anksioznosti iz Achenbachovog instrumenta za procjenu dječjih ponašajnih i emocionalnih problema. Utvrđene su statistički značajne korelacije između dječjeg socijalnog ponašanja i prihvaćenosti u grupi vršnjaka, dok dječji internalizirani problemi nisu bili povezani s njihovim sociometrijskim statusom. Veći sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju prosocijalno, dok niži sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju agresivno. Dobivene su također niske, ali značajne korelacije između nekih sociodemografskih obilježja obitelji i dječjeg sociometrijskog statusa. Djeca obrazovanijih očeva i zaposlenih majki bolje su prihvaćena u grupi vršnjaka. Djeca koja duže pohađaju vrtić imaju viši sociometrijski status, izraženije prosocijalno ponašanje i sklonija su pozitivnom procjenjivanju drugih. Rezultati općenito ukazuju na važnost poticanja razvoja pozitivnih oblika dječjeg ponašanja za prihvaćenost u skupini vršnjaka u predškolskoj dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0194102

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb