Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi (CROSBI ID 338525)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Maričić, Jelena
Raboteg-Šarić, Zora
hrvatski
Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi
Istraživanjem se nastojalo utvrditi na koji je način djetetov sociometrijski status, tj. prihvaćenost od strane vršnjaka u vrtićkoj grupi povezan s dječjim socijalnim ponašanjima i nekim obiteljskim varijablama. U istraživanju su sudjelovala djeca prosječne dobi šest godina i četiri mjeseca koja pohađaju starije vrtićke i predškolske grupe dvaju zagrebačkih vrtića (N=292). Sociometrijski status utvrđen je na temelju procjena vršnjaka na grafičkim skalama, kojima se od svakog djeteta dobiva informacija o tome koliko se voli igrati sa svakim drugim djetetom iz grupe. Primijenjena je i PROSAG skala za procjenu dječjeg prosocijalnog i agresivnog ponašanja te subskala socijalnog povlačenja i depresivnosti/ anksioznosti iz Achenbachovog instrumenta za procjenu dječjih ponašajnih i emocionalnih problema. Utvrđene su statistički značajne korelacije između dječjeg socijalnog ponašanja i prihvaćenosti u grupi vršnjaka, dok dječji internalizirani problemi nisu bili povezani s njihovim sociometrijskim statusom. Veći sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju prosocijalno, dok niži sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju agresivno. Dobivene su također niske, ali značajne korelacije između nekih sociodemografskih obilježja obitelji i dječjeg sociometrijskog statusa. Djeca obrazovanijih očeva i zaposlenih majki bolje su prihvaćena u grupi vršnjaka. Djeca koja duže pohađaju vrtić imaju viši sociometrijski status, izraženije prosocijalno ponašanje i sklonija su pozitivnom procjenjivanju drugih. Rezultati općenito ukazuju na važnost poticanja razvoja pozitivnih oblika dječjeg ponašanja za prihvaćenost u skupini vršnjaka u predškolskoj dobi.
prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; internalizirani problemi; procjene vršnjaka; predškolska dob
nije evidentirano
engleski
Relationship between sociometric status and children's social behavior in preschool age
nije evidentirano
prosocial behavior; aggressive behavior; internalized problems; peer ratings; preschool age
nije evidentirano
Podaci o izdanju
72
04.11.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb