Traženje metode prognoziranja potražnje : maloprodaja jestivog ulja (CROSBI ID 105413)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Dunković, Dario
hrvatski
Traženje metode prognoziranja potražnje : maloprodaja jestivog ulja
Metode statističke ekstrapolacije najčešće se upotrebljavaju u praksi u svrhu prognoziranja nad kratkim vremenskim nizovima. Empirijsko istraživanje utemeljeno je na podacima o količini prodaje robne marke jestivog ulja u domaćem maloprodajnom lancu. Pomoću tih podataka tražit će se najbolja metoda prognoziranja prodaje za konkretan primjer. Izbor odgovarajuće metode ujedno omogućuje analizu obilježja prodaje ove robe na domaćem tržištu. Rezultat pokazuje znatan utjecaj komponente neizvjesnosti u strukturi domaće potražnje za ovom robom, što je dodatni izvor poteškoća za domaće proizvođače trgovačkih i robnih marki u visoko konkurentnoj grani proizvodnje jestivog ulja. Svrha je dati neka obilježja potražnje za ovom robom u Hrvatskoj, kako bi subjekti uključeni u dobavni lanac proizvodnje jestivog ulja, mogli lakše planirati i odlučivati. Uz kriterij minimalizacije mjere pogreške MAPE kompariraju se Winterov i Holtov model prognoziranja za konkretan primjer. Okosnica rada je da o očekivanoj tržišnoj potražnji ovisi raspored korištenja proizvodnih kapaciteta dobavljača, njegove zalihe i prodajni uvjeti koje ugovara s maloprodavačima.
prognoziranje potražnje; mjere pogreške; Holtov i Winterov model; jestivo ulje
nije evidentirano
engleski
Search for method of forecasting demand : retail of edible oil products
nije evidentirano
demand forecasting; error measures; Holt model; Winter model; edible oil
nije evidentirano