Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Unapređenje prihvata i otpreme zrakoplova u zračnoj luci računalnim modeliranjem (CROSBI ID 338349)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Roguljić, Slavko Unapređenje prihvata i otpreme zrakoplova u zračnoj luci računalnim modeliranjem / Pavlin, Stanislav ; Steiner, Sanja (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2004

Podaci o odgovornosti

Roguljić, Slavko

Pavlin, Stanislav ; Steiner, Sanja

hrvatski

Unapređenje prihvata i otpreme zrakoplova u zračnoj luci računalnim modeliranjem

Cilj istraživanja usmjeren je na razvijanje računalnog organizacijsko-procesnog modela prihvata i otpreme u zračnoj luci u funkciji optimizacije tehnološkog procesa i rada. Uvodni dio rada sadrži elaboraciju problema i predmeta istraživanja, znanstvenu hipotezu, svrhu i ciljeve istraživanja, ocjenu dosadašnjih istraživanja, pregled primjenjenih znanstvenih metoda te obrazloženu strukturu rada. Drugo poglavlje je posvećeno karakterističnim organizacijskim odnosno vlasničko-upravljačkim modelima zračnih luka kao prometnih čvorišta u svijetu i u Hrvatskoj te temeljnim tehnološkim podsustavima zračne luke s posebnim osvrtom na djelatnost zemaljskog prihvata i otpreme zrakoplova, putnika i prtljage. U trećem poglavlju detaljno se analiziraju svi najvažniji elementi prihvata i otpreme zrakoplova, putnika i prtljage: • prometna potražnja i potrebni kapaciteti, • putnička zgrada i stajanka, • sredstva za opsluživanje, • službe prihvata i otpreme, • informacije i dokumenti, • sigurnost, • kvaliteta. Elaborira se međurelacija svih sastavnih elemenata kako bi se prikaz pojedinačnih procesa postavio na razinu sustava i vjernije simulirala realna operativa. U četvrtom poglavlju elaborira se važnost poimanja i primjene organizacijsko-procesnih modela, te se detaljno izlaže organizacijsko-tehnološki model Zračne Luke Split u cjelini, koji se može primjeniti i u drugim zračnim lukama. Nastavno se obrađuje prometno-tehnološki aspekt računalnog organizacijsko-procesnog modela prihvata i otpreme zrakoplova, putnika i prtljage, s težištem na prihvatu i otpremi putničkih uskotrupnih zrakoplova. U petom poglavlju se analizira primjena računalnog organizacijsko-procesnog modela u Zračnoj luci Split, odnosno ciljano testiranje (provjera i potvrđivanje modela) u praktičnoj primjeni. U šestom poglavlju se korištenjem modela u eksperimentalne svrhe, provjerava organizacija i tok procesa prihvata i otpreme u izmijenjenim uvjetima s obzirom na: • utjecaj tehničko-tehnoloških parametara, • utjecaj obujma prometa, • utjecaj sigurnosti prometa, • utjecaj kontrole kvalitete i • međusobni utjecaj referentnih parametara. U sedmom poglavlju se na temelju primjene modela, opisuje reinženjering procesa prihvata i otpreme u cilju njegove optimizacije, a s obzirom na ključne funkcije: • sigurnost, • kvalitetu, • minimizaciju troškova. Zaključak predstavlja sintezu svih relevantnih spoznaja do kojih se došlo tijekom razvoja, izrade, eksperimentiranja i primjene računalnog organizacijsko-procesnog modela. U zaključku su formulirani najvažniji rezultati istraživanja i načelno prezentirane preporuke. Kompozicija najvećeg dijela disertacije temelji se na metodama sustavske analize i sinteze: induktivna i deduktivna metoda, metoda apstrakcije i konkretizacije, metoda generalizacije, metoda klasifikacije te kibernetička metoda. U dijelu disertacije teorijskog definiranja problematike upravljačkog odnosno organizacijsko-tehnološkog ustroja operativnih podsustava primijenjena su osnovna načela kibernetičke, dijalektičke (kauzalne) i teorije sustava te teorija upravljanja i odlučivanja. U ključnom dijelu disertacije, koji tretira organizacijsko-procesni model, u najvećoj su mjeri zastupljene metode modeliranja i programiranja s ciljanim razvojem i primjenom odgovarajućeg informatičkog instrumentarija. Rezultati istraživanja impliciraju znanstveni doprinos tehničkim znanostima, znanstvenom polju Tehnologija prometa i transport, znanstvenoj grani Zračni promet u teorijskom i aplikativnom smislu: • u razvoju znanstvene misli na području problematike upravljanja infrastrukturnim sadržajima općenito te računalno podržane organizacijsko-procesne optimizacije u aerodromskoj operativi ; • u sustavnom prikazu i analizi organizacijsko-procesnog modela prihvata i otpreme zrakoplova kao podsustava zračne luke ; • u ciljanom razvoju i testiranju računalnog programa ; • u analizi i provjeri primjenjivosti modela u aerodromskoj operativi. Doktorska disertacije označena je primjenom informatičkih alata u modeliranju i testiranju modela s konkretnim podatcima referentne zračne luke, a poglavito njegovoj aplikativnoj dimenziji. Rezultati istraživanja u znanstveno metodološkom smislu mogu pridonijeti unapređenju znanstvenoistraživačkog instrumentarija u vezanim istraživanjima i sadržajnom obogaćenju nastavnog programa za kolegije koji tretiraju tehnologiju zračnog prometa i aeroprometnu infrastrukturu.

Zračna luka (Aerodrom) ; Prihvat i otprema ; Organizacijsko-procesni model ;

nije evidentirano

engleski

Aircraft Handling Improvement at Airport by Computing Modeling

nije evidentirano

Airport ; Ground handling ; Organisational-processing model

nije evidentirano

Podaci o izdanju

308

10.03.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport