Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza ostvarive točnosti pozicioniranja GPS-om u funkciji njegove primjene u prometu (CROSBI ID 338343)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Vrhovski, Dražen Analiza ostvarive točnosti pozicioniranja GPS-om u funkciji njegove primjene u prometu / Markežić, Ivan (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2002

Podaci o odgovornosti

Vrhovski, Dražen

Markežić, Ivan

hrvatski

Analiza ostvarive točnosti pozicioniranja GPS-om u funkciji njegove primjene u prometu

Promet kao sredstvo zadovoljenja čovjekove potrebe za mobilnošću u središtu je pozornosti svake moderne države danas. Mnoge razvijene zemlje susreću se s teškoćama vezanim za odgovaranje na stalne zahtjeve za većom mobilnošću, s jedne, te rješavanja pratećih socioloških, okolišnih i brojnih drugih implikacija, s druge strane. Imajući na umu fizička ograničenja povećanja kapaciteta prometnog sustava, dugotrajnija rješenja treba tražiti u telematičkoj domeni, danas pod skupnim nazivom inteligentni transportni sustavi (ITS). S tim u svezi, u velikom broju ITS aplikacija poznavanje informacije o poziciji prometnog sredstva predstavlja preduvjet uspješnog funkcioniranja. U tom smislu pozicioniranje GPS-om pokazalo se obećavajućim načinom prikupljanja prostornih podataka kao podrške procesima upravljanja i harmoniziranja prometnih tokova. Unatoč nedvojbenim prednostima, GPS pozicioniranje prate određeni nedostaci. Raspoloživost, točnost i pouzdanost informacije o poziciji su među najbolnijima. Ukidanjem Selective Availability (SA) opcije degradiranja točnosti, ostvarive točnosti pozicioniranja znatno su porasle. S druge strane, efekt višestrukog prijema signala još uvijek je značajan izvor grešaka što pogotovo dolazi do izražaja u ambijentima urbanoga cestovnog prometa. Cilj provedenog istraživanja bio je odrediti mogućnosti primjene GPS pozicioniranja niske cijene u cestovnom prometu, temeljem provedene analize ostvarivih točnosti na tipičnom segmentu urbane cestovne mreže. S tim u svezi, ruta snimanja sadržavala je područja višeg i nižeg intenziteta opstrukcije signala. Odvojeni reprezentirajući uzorak snimanja učinjen je za razdoblja prije i nakon ukidanja SA. Kakvoća pozicioniranja određivana je analizom raspoloživosti informacije o poziciji te ostvarene točnosti pozicije. Rezultati istraživanja ukazuju na nesuglasje između deklariranih i ostvarivih točnosti. Glede raspoloživosti informacije o poziciji, rezultati pokazuju kako je sustav kadar pružiti zadovoljavajuću razinu usluge u samostojećoj opciji pozicioniranja te s tim u svezi nije nužno njegovo uvezivanje s potpornim pozicijskim sustavima.

Satelitska navigacija; Inteligentni transportni sustavi; Global Positioning System; Selective Availability; Višestruki prijem

nije evidentirano

engleski

GPS Accuracy Analysis as a Criterion for GPS Implementation in Transport

nije evidentirano

Satellite Navigation; Intelligent Transportation Systems; Global Positioning System; Selective Availability; Multipath

nije evidentirano

Podaci o izdanju

105

10.07.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport