Neke osobine publike informativno-političkoga tiska (CROSBI ID 104626)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lamza Posavec, Vesna ; Rihtar, Stanko
hrvatski
Neke osobine publike informativno-političkoga tiska
U radu su opisani i međusobno uspoređeni neki elementi demografskoga, socijalnoga i političkoga profila čitatelja vodećih informativno-političkih listova u Hrvatskoj 2002. godine (Vjesnik, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Novi list, Glas Slavonije, Globus, Nacional, Feral Tribune) te, na osnovi istovrsnih podataka iz 1998. godine, provjerene i eventualne razlike u strukturiranosti publike nastale u uvjetima promijenjena političkoga konteksta. Analitički su podaci prikupljeni u sklopu opsežnih istraživanja javnoga mnijenja, provedenih na probabilistički izabranim uzorcima punoljetnoga stanovništva Hrvatske. Rezultati analize ponajprije pokazuju da se, promatrani u cjelini, čitatelji informativno--političkoga tiska značajno razlikuju od ostaloga dijela hrvatske javnosti prema svim analiziranim osobinama (u prosjeku su mlađi, obrazovaniji, višega životnog standarda, znatno češće urbanoga rezidencijalnog statusa i podrijetla, intenzivnije medijski uključeni te skloniji izbornoj participaciji i političkim opcijama koje su i općenito relativno privlačnije obrazovanijim i urbanim glasačima). Usporedbe među pojedinim glasilima otkrivaju da je, s obzirom na bitna demografska i socijalna svojstva, moguće ponajprije razlikovati izrazitije specifično profiliranu publiku republičkih listova od nešto slabije profiliranoga čitateljstva regionalnih izdanja. Druga uočena dihotomija upućuje pak na međusobno razlikovanje – uvjetno rečeno – "elitnijih" od "popularnijih" listova, publika kojih se razlikuje prema demografskim i socijalnim osobinama, ali i prema nekim (s njima barem djelomice povezanim) pokazateljima opće medijske uključenosti i političke orijentiranosti.
publika; sociodemografska struktura; medijski utjecaj
nije evidentirano
engleski
Some Characteristics of the Public of the Informative-Political Press
nije evidentirano
public; sociodemographic structure; media impact
nije evidentirano
Podaci o izdanju
12 (6)
2003.
927-956-x
objavljeno
1330-0288