Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Neke osobine publike informativno-političkoga tiska (CROSBI ID 104626)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lamza Posavec, Vesna ; Rihtar, Stanko Neke osobine publike informativno-političkoga tiska // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 12 (2003), 6; 927-956-x

Podaci o odgovornosti

Lamza Posavec, Vesna ; Rihtar, Stanko

hrvatski

Neke osobine publike informativno-političkoga tiska

U radu su opisani i međusobno uspoređeni neki elementi demografskoga, socijalnoga i političkoga profila čitatelja vodećih informativno-političkih listova u Hrvatskoj 2002. godine (Vjesnik, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Novi list, Glas Slavonije, Globus, Nacional, Feral Tribune) te, na osnovi istovrsnih podataka iz 1998. godine, provjerene i eventualne razlike u strukturiranosti publike nastale u uvjetima promijenjena političkoga konteksta. Analitički su podaci prikupljeni u sklopu opsežnih istraživanja javnoga mnijenja, provedenih na probabilistički izabranim uzorcima punoljetnoga stanovništva Hrvatske. Rezultati analize ponajprije pokazuju da se, promatrani u cjelini, čitatelji informativno--političkoga tiska značajno razlikuju od ostaloga dijela hrvatske javnosti prema svim analiziranim osobinama (u prosjeku su mlađi, obrazovaniji, višega životnog standarda, znatno češće urbanoga rezidencijalnog statusa i podrijetla, intenzivnije medijski uključeni te skloniji izbornoj participaciji i političkim opcijama koje su i općenito relativno privlačnije obrazovanijim i urbanim glasačima). Usporedbe među pojedinim glasilima otkrivaju da je, s obzirom na bitna demografska i socijalna svojstva, moguće ponajprije razlikovati izrazitije specifično profiliranu publiku republičkih listova od nešto slabije profiliranoga čitateljstva regionalnih izdanja. Druga uočena dihotomija upućuje pak na međusobno razlikovanje – uvjetno rečeno – "elitnijih" od "popularnijih" listova, publika kojih se razlikuje prema demografskim i socijalnim osobinama, ali i prema nekim (s njima barem djelomice povezanim) pokazateljima opće medijske uključenosti i političke orijentiranosti.

publika; sociodemografska struktura; medijski utjecaj

nije evidentirano

engleski

Some Characteristics of the Public of the Informative-Political Press

nije evidentirano

public; sociodemographic structure; media impact

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (6)

2003.

927-956-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija

Indeksiranost