Mikroistraživački pristupi u komparativnoj pedagogiji (CROSBI ID 495527)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrcelj, Sofija
hrvatski
Mikroistraživački pristupi u komparativnoj pedagogiji
U komparativnoj pedagogiji postoje različiti pristupi koji su stvorili sigurnu bazu za daljnja istraživanja. Jedna je grupa komparativista preferirala nacionalno-povijesni pristup ističući da razumjevanje svakoga posebnog konteksta (nužno) dovodi i do razumjevanja pojedinog obrazovnog sustava zajedno s njegovim problemima i rješenjima. Postoje autori koji su zanemarivali posebnosti nacionlnih sustava te svoj istraživački interes usmjerili na generalne sustave s ciljem ( i nadom)da će na taj način doprinjeti općem razvoju komparativne pedagogije.Njihovi napori nisu ostali bez odjeka ; komparativne studije ( u okviru nacionalnih sustava i na globalnoj razini) obiluju sortiranim podacima čime su stvoreni dobri temelji za daljnja istraživanja različitih makro-problema. Međutim, osim istraživanja makro-problema, u komparativnoj se pedagogiji osjeća potreba i za mikro-istraživanjima koji adekvatan istraživački status dobivaju u istraživanju interkulturalne edukacije. U okviru ove problematike, komparativisti su se okrenuli prema "mini- grupama" te na transparentnu razinu podižu probleme diskriminiranih žena, manjina i ostalih "elemenata" koji se podvode pod pojam "najširi slojevi".
komparativna pedagogije; mikro istraživanja; mini grupe;
nije evidentirano
engleski
Micro-research approaches in comparative education
U komparativnoj pedagogiji postoje različiti pristupi koji su stvorili sigurnu bazu za daljnja istraživanja. Jedna je grupa komparativista preferirala nacionalno-povijesni pristup ističući da razumjevanje svakoga posebnog konteksta (nužno) dovodi i do razumjevanja pojedinog obrazovnog sustava zajedno s njegovim problemima i rješenjima. Postoje autori koji su zanemarivali posebnosti nacionlnih sustava te svoj istraživački interes usmjerili na generalne sustave s ciljem ( i nadom)da će na taj način doprinjeti općem razvoju komparativne pedagogije.Njihovi napori nisu ostali bez odjeka ; komparativne studije ( u okviru nacionalnih sustava i na globalnoj razini) obiluju sortiranim podacima čime su stvoreni dobri temelji za daljnja istraživanja različitih makro-problema. Međutim, osim istraživanja makro-problema, u komparativnoj se pedagogiji osjeća potreba i za mikro-istraživanjima koji adekvatan istraživački status dobivaju u istraživanju interkulturalne edukacije. U okviru ove problematike, komparativisti su se okrenuli prema "mini- grupama" te na transparentnu razinu podižu probleme diskriminiranih žena, manjina i ostalih "elemenata" koji se podvode pod pojam "najširi slojevi".
comparative education; micro research; mini-groups
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
177-189-x.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Rosić, Vladimir
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
953-6839-19-9
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni kolokvij: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
pozvano predavanje
18.04.2002-19.04.2002
Crikvenica, Hrvatska