Autonomija i "monitoring" u predškolskom odgoju (CROSBI ID 466666)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Kuzma, Zdenka
hrvatski
Autonomija i "monitoring" u predškolskom odgoju
Krucijalno i uvijek aktualno pitanje - narav i učinci odgojno-obrazovnog utjecanja na individualni razvoj - sagledava se u svjetlu dviju teorijskih orjentacija: tradicionalno-ideologijske i humanističko-razvojne.Odgojno-obrazovni sustavi temeljeni na humanističko-razvojnoj orijentaciji nude nove mogućnosti za rješavanje niza metodologijskih problema među kojima se posebice ističu ciljevi i strategije učenja/obučavanja. U radu se problematiziraju razvojni učinci socijalne interakcije s odraslima na autonomiju djeteta. Temeljna su pitanja o djelovanju vrjednosnog sustava odraslih, o kreiranju optimalnih strategija i uvjeta učenja/obučavanja te o ulogama obučavatelja i obučavanih.Rezultati istraživanja upućuju na važnost "monitoringa"u razvoju autonomije djeteta. "Monitoring" kao sklop operacija sa svrhom uvida i nadzora procesa i rezultata učenja/obučavanja isprva vodi odrasli. Postupno, suglasno uvidu u razinu postignuća djeteta, ostvaruje se transfer regulacije : od izvanjske regulacije ka samoregulaciji.
autonomija; monitoring; humanističko-razvojna orjentacija; vrjednosni sustav odraslih
nije evidentirano
engleski
Autonomy and "monitoring" in preschool education
nije evidentirano
autonomy; monitoring; humanistic - developmental orientation; adult's value system
nije evidentirano
Podaci o prilogu
279-286-x.
1998.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
Rosić, Vladimir
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
pozvano predavanje
19.02.1998-20.02.1998
Rijeka, Hrvatska