Videozapis u evaluaciji praktične kompetencije budućih odgojitelja. (CROSBI ID 466663)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Irović, Stanislava
hrvatski
Videozapis u evaluaciji praktične kompetencije budućih odgojitelja.
Stjecanje elementarne praktične kompetencije (razina operacionalizacije teorijskih spoznaja uz monitoring nad vlastitim odlukama i akcijama), nužan je uvjet uspješnog starta odgojitelja početnika. Metodika predškolskog odgoja područje je u okviru kojeg studenti stječu i oprobavaju umijeća i vještine u različitim situacijskim kontekstima (igrovne, govorne, praktične aktivnosti), različitim interakcijskim kontekstima (interakcija s pojedinim djetetom, malom skupinom djece, skupinom u cjelini) i različitim suradničkim kontekstima (individulano, u tandemu, skupni projekti). Od 1990. godine na Katedri za predškolski odgoj sustavno primjenjujemo videozapis pri evaluaciji studentskih "praktičnih predavanja". Tehnološke osovine videa kao medija (mogućnost višekratne inspekcije videozapisa, brzo pretraživanje slike uz izbor segmenata za analizu, "zamrznuta slika", mogućnost arhiviranja i stvaranja kolekcija videozapisa) čine ga vrijednim sredstvom analize i evaluacije.Videozapis, uz raspravu (kandidat, ostali studenti, mentor i metodičar) "skela" je smaorefleksije. Procjeni i smoprocjeni podvrgavaju se različite akcije i odluke o njima - način iniciranja aktivnosti, reakcije djece, stupanj prihvaćanja dječje inicijative, izbor sredstava i način prezentacije, postupci strukturiranja prostora, kvaliteta interakcije odraslog i djece te među djecom, optimalnost "tajminga"... Višekratnom inspekcijom videozapisa kandidat kontrolira i korigira i način vlastitog govornog obraćanja, dijalošku vještinu, mimiku i gestikulaciju, očitava neverbalne signale (vlastite i ostalih sudionika interakcije). Uz videozapis kao oslonac kandidat uspješnije prosuđuje stupanj sukladnosti "planiranih ciljeva" i stvarnih postignuća, otkriva nekslad vjerovanja i ponašanja, pogreške i nesporazume (u relaciji s djecom i suradnicima). Kvalitativni pristup evaluaciji studentskih "praktičnih predavanja" s videozapisom kao osloncem, usmjeren je na proces stjecanja i usavršavanja kompetencije budućih odgovjitelja uz razvoj sposobnosti decentracije, introspekcije i samorefleksije.
praktična kompetencija; evaluacija; samovrednovanje; samorefleksija; videozapis
nije evidentirano
engleski
Videorecording in evaluation of practical competence of future preschool teachers,
nije evidentirano
practical competence; evaluation; self evaluation; self reflection; videorecording
nije evidentirano
Podaci o prilogu
104-115-x.
1998.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vrjednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa
Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
Vrednovanje obrazovnog procesa
pozvano predavanje
12.12.1998-13.12.1998
Osijek, Hrvatska