Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 14169

Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja


Babić, Nada; Kuzma, Zdenka
Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja // Vrednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa / Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Pedagoški fakultet, Osijek, 1998. str. 121-135 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 14169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja
(Evaluation of pre-school education and training of kindergarten teachers,)

Autori
Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Vrednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa / Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena - Osijek : Pedagoški fakultet, Osijek, 1998, 121-135

Skup
Vrednovanje obrazovnog procesa

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12. i 13. 12. 1996

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
implicitna pedagogija; osobnost odgojitelja; interdisciplinarna i vertikalna integracija; opservacijska fluentnost; refleksija; komunikacijsko-interakcijske sposobnosti.
(implicit pedagogy; teacher's personality; inter-disciplinary and vertical integration; observational fluency; reflection; communication-interaction abilities.)

Sažetak
Empirijski nalazi o implicitnim pedagogijama odgojitelja, o njihovoj komunikativnoj kompetenciji te interakciji s djecom u vrtićnim uvjetima potvrdili su pretpostavku da je odgojiteljeva osobnost značajna varijabla institucijskog mikrokonteksta koja može uzrokovati razlike u učincima odgojnog djelovanja. U sklopu ličnosti odgojitelja bitne su određene kognitivne, emocionalne i socijalne osobine kao: opća intelektualna sposobnost, znanja, kreativnost, društvenost, samopouzdanost, emocionalna toplina i korektnost u komunikaciji, optimističnost, samokritičnost, pravednost i dosljednost. Odgojitelji i kompetentni stručnjaci kao procjenjivači smatraju bitnima sljedeće osobine: obrazovanost, stabilnost i samopouzdanost, emocionalnu toplinu (odzivljivost) i korektnost u komunikaciji, optimističnost te strpljivost i dosljednost. Što je nužno mijenjati u izobrazbi odogjitelja u svrhu postizanja optimalne teorijske i praktično/izvedbene razine? Pretpostavljamo da je odgovor u izobrazbi što sofisticiranijeg stručnjaka - talentiranog odgojitelja i pedagogijskog inovatora. Ostvariva je programima koji preferiraju situacijski temljena znanja/spoznaje, opservacijsku fluentnost, refleksiju te interakcijske vještine. Riječ je o programima izobrazbe u kojima postoji interdisciplinarna i vertikalna integracija, razvojni slijed te sustavna "terenska" analiza i procjenjivanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122002

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Nada Babić (autor)

Avatar Url Zdenka Kuzma (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Babić, Nada; Kuzma, Zdenka
Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja // Vrednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa / Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Pedagoški fakultet, Osijek, 1998. str. 121-135 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Babić, N. & Kuzma, Z. (1998) Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja. U: Peko, A. & Vodopija, I. (ur.)Vrednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa.
@article{article, year = {1998}, pages = {121-135}, keywords = {implicitna pedagogija, osobnost odgojitelja, interdisciplinarna i vertikalna integracija, opservacijska fluentnost, refleksija, komunikacijsko-interakcijske sposobnosti.}, title = {Vrednovanje pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja}, keyword = {implicitna pedagogija, osobnost odgojitelja, interdisciplinarna i vertikalna integracija, opservacijska fluentnost, refleksija, komunikacijsko-interakcijske sposobnosti.}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet, Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {1998}, pages = {121-135}, keywords = {implicit pedagogy, teacher's personality, inter-disciplinary and vertical integration, observational fluency, reflection, communication-interaction abilities.}, title = {Evaluation of pre-school education and training of kindergarten teachers,}, keyword = {implicit pedagogy, teacher's personality, inter-disciplinary and vertical integration, observational fluency, reflection, communication-interaction abilities.}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet, Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font