Reforme školstva : jesu li moguće promjene škole? (CROSBI ID 495345)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrcelj, Sofija ; Mušanović, Marko
hrvatski
Reforme školstva : jesu li moguće promjene škole?
U radu se analiziraju pokretači reforme školstva u postmodernom društvu. Današnja škola reproducira znanja primjerena industrijskom društvu. Reforme se uvode radi kontroliranja postojećeg stanja. Poučavanje se može kontrolirati, a učenje je, kao kontekstualni i individualni proces, nedohvatljivo sustavnoj kontroli. Htjeti kontrolirati skrivene procese i rezultate učenja preko oblika školovanja pedagoški je paradoks. Zato je autoritarni model školovanja kao oblik sukobljavanja sa sadržajem-procesom učenja i rezultatom -znanjem. Ideji kontrolirajućeg učitelja suprostavlja se ideja "škole kao profesionalne zajednice" i učitelja-akcijskog istraživača. Reforma hrvatskog školstva je strategijska kombinacija poticaja decentraliziranih "reformi temeljenih na školi i lokalnoj zajednici" i centraliziranih sustavnih reformskih mjera:proporcije državnog proračuna, profesionalizacija i sloboda učitelja te promicanje "društva koje uči" kao vrijednosne opcije hrvatskog društva. Nisu ostvarene reformske pretpostavke pa je reforma opet "novo vino u starim bačvama".
reforma; kontrola učenja; učitelj; škola.
nije evidentirano
engleski
School reform : are changes in the School System possible?
nije evidentirano
reform; learning control; teacher; school.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
342-348-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva : zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske
Vrgoč, Hrvoje
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
953-6134-47-0
Podaci o skupu
4. Sabor pedagoga Hrvatske : Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
pozvano predavanje
08.05.2003-10.05.2003
Pula, Hrvatska