Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 141659

Reforme školstva : jesu li moguće promjene škole?


Vrcelj, Sofija; Mušanović, Marko
Reforme školstva : jesu li moguće promjene škole? // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva : zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski- pedagoško-književni zbor, 2003. str. 342-348 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 141659 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Reforme školstva : jesu li moguće promjene škole?
(School reform : are changes in the School System possible?)

Autori
Vrcelj, Sofija ; Mušanović, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva : zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske / Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski- pedagoško-književni zbor, 2003, 342-348

ISBN
953-6134-47-0

Skup
4. Sabor pedagoga Hrvatske : Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva

Mjesto i datum
Pula, 08.-10.05.2003

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
reforma; kontrola učenja; učitelj; škola.
(reform; learning control; teacher; school.)

Sažetak
U radu se analiziraju pokretači reforme školstva u postmodernom društvu. Današnja škola reproducira znanja primjerena industrijskom društvu. Reforme se uvode radi kontroliranja postojećeg stanja. Poučavanje se može kontrolirati, a učenje je, kao kontekstualni i individualni proces, nedohvatljivo sustavnoj kontroli. Htjeti kontrolirati skrivene procese i rezultate učenja preko oblika školovanja pedagoški je paradoks. Zato je autoritarni model školovanja kao oblik sukobljavanja sa sadržajem-procesom učenja i rezultatom -znanjem. Ideji kontrolirajućeg učitelja suprostavlja se ideja "škole kao profesionalne zajednice" i učitelja-akcijskog istraživača. Reforma hrvatskog školstva je strategijska kombinacija poticaja decentraliziranih "reformi temeljenih na školi i lokalnoj zajednici" i centraliziranih sustavnih reformskih mjera:proporcije državnog proračuna, profesionalizacija i sloboda učitelja te promicanje "društva koje uči" kao vrijednosne opcije hrvatskog društva. Nisu ostvarene reformske pretpostavke pa je reforma opet "novo vino u starim bačvama".

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009025

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Sofija Vrcelj (autor)

Avatar Url Marko Mušanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Vrcelj, Sofija; Mušanović, Marko
Reforme školstva : jesu li moguće promjene škole? // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva : zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski- pedagoško-književni zbor, 2003. str. 342-348 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vrcelj, S. & Mušanović, M. (2003) Reforme školstva : jesu li moguće promjene škole?. U: Vrgoč, H. (ur.)Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva : zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske.
@article{article, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2003}, pages = {342-348}, keywords = {reforma, kontrola u\v{c}enja, u\v{c}itelj, \v{s}kola.}, isbn = {953-6134-47-0}, title = {Reforme \v{s}kolstva : jesu li mogu\'{c}e promjene \v{s}kole?}, keyword = {reforma, kontrola u\v{c}enja, u\v{c}itelj, \v{s}kola.}, publisher = {Hrvatski- pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula} }
@article{article, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2003}, pages = {342-348}, keywords = {reform, learning control, teacher, school.}, isbn = {953-6134-47-0}, title = {School reform : are changes in the School System possible?}, keyword = {reform, learning control, teacher, school.}, publisher = {Hrvatski- pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font