Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima (CROSBI ID 338029)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Grbac, Bruno Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima / Nemarnik, Ivan (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 1991

Podaci o odgovornosti

Grbac, Bruno

Nemarnik, Ivan

hrvatski

Tržišne i marketing odrednica privređivanja malog i srednjeg obima

Rezultati ovog istraživanja pokazuju da se privreda transformira. Preobražaji koji se odvijaju izražavaju se ekspanzijom poduzeća manjih i srednjih dimenzija. U suvremenim uvjetima osnova napretka vezuje se uz tržišnu orijentaciju u poslovanju, odnosno marketing koncepciju. U poimanju i definiranju privređivanjima malog i srednjeg obima odnosno malih i srednjih privrednih jedinica naglašavaju se specifičnosti koje proizlaze iz upravljanja, njihovog djelovanja u manjem tržišnom segmentu, te odnosa koji se uspostavljaju unutar poduzeća i sa okruženjem. Mala i srednja poduzeća postaju dinamičan faktor prestrukturiranja privrede. U tom procesu odvija se decentralizacija privređivanja, odnosno reorganizacija strukture većih poduzeća, kroz vertikalnu i horizontalnu dezintegraciju proizvodnog procesa. // Strateško ponašanje malih i srednjih poduzeća se modificira pod utjecajem promjena veličine privrednog subjekta i profitabilnosti, te novih uvjeta privređivanja koji se baziraju na suradnji i kooperaciji sa partnerima iz poslovnog okruženja. Tržište predstavlja ključnu odrednicu razvoja privređivanja malog i srednjeg obima. Stvaraju se donosi na koje utječu nivo koncentracije na tržištu, uvjeti ulaska na tržište, efekti diferencijacije proizvoda, ali i uvjeti nove konkurencije. Pod utjecajem navedenih veličina odnosi na tržištu se mijenjaju u smjeru jačanja konkurencije i težnje za ostvarivanjem konkurentske prednosti. Konkurentsku prednost mala i srednja poduzeća ostvaruju diferencijacijom ponude različitom kombinacijom faktora proizvodnje na što presudni utjecaj ima tehnologija. // Struktura tržišta malih i srednjih poduzeća određena je snagama koje djeluju u tom poslovnom okruženju. Kao ključni ovdje su identificirani: dobavljači, distributeri, konkurenti i kupci. Pod utjecajem navedenih i drugih činilaca poslovno okruženje se mijenja, a mala i srednja poduzeća se tim promjenama uspješno prilagođavaju provodeći marketing koncepciju. Nema suglasnosti o nivou prihvaćenosti marketing koncepcije u malim i srednjim poduzećima, ali se polazište temelji na spoznaji o njenoj imperativnoj primjeni na sofisticiranijoj osnovi.// Strateški pristup marketingu malih i srednjih poduzeća podrazumijeva prilagođavanje promjenama upravljačkim procesom. Nadalje, analiza pokazuje da strateško planiranje nije šire prihvaćeno u malim i srednjim poduzećima zbog nedostatka stručnjaka, nemogućnosti (financijske) da se angažiraju vanjski suradnici te nedostatka vremena managera/vlasnika malog i srednjeg poduzeća koji je zauzet svakodnevnim operativnim zadacima. Proizlazi da su strateške mogućnosti malih i srednjih poduzeća determinirane prvenstveno neposrednijim odnosima sa kupcima. Na strateško planiranje i upravljanje marketingom utječe mnogo čimbenika među kojima su odlučni sposobnost, vještina, znanje i spremnost za riskiranje managera/vlasnika. U tome, ključni element predstavlja osiguranje odgovarajuće informativne osnove. // Za ostvarenje ciljeva mala i srednja poduzeća imaju na raspolaganju čitav niz strategija čije formuliranje polazi od poznavanja ciljnog tržišta i kombinacija marketing mixa. Kombinacijom instrumenta marketing mixa mala i srednja poduzeća jednostavnije i djelotvornije prilagođavaju svoju ponudu dinamičkom okruženju. Mala i srednja poduzeća djeluju u turbulentnom okruženju. Adekvatnim prilagođavanjem mala i srednja poduzeća ostvaruju konkurentsku prednost prvenstveno provodeći strategiju fokusiranja. Tom strategijom usmjeravaju svoje poslovanje prema tržišnoj nichi na osnovi segmentacije tržišta i diferencijacije proizvoda. Mala i srednja poduzeća uspješan razvoj ostvaruju i vertikalnim povezivanjem unatrag sa dobavljačima i vertikalnim povezivanjem unaprijed sa kupcima. Rezultati istraživanja ukazuju da nema apsolutno uspješne marketing strategije i nema univerzalnog pravila na kojemu se može graditi opća strategija malih i srednjih poduzeća.// Kontrola marketinga je faza upravljanja marketinga i okosnica uspješnog poslovanja malih i srednjih poduzeća. Za osiguranje sistemskog pristupa planiranju, izvršenju i kontroli marketinga, kao imperativ nameće se potreba za organiziranjem marketing aktivnosti u malim i srednjim poduzećima. Na organizaciju malih i srednjih poduzeća utječe i informatizacija privređivanja, gdje resurs postaje i informacija čije pravilno usmjeravanje doprinosi efikasnijem i efektivnijem poslovanju.

tržište; marketing; mala i srednja poduzeća

nije evidentirano

engleski

Market and Marketing Determinants of Small and Medium Business Activites

nije evidentirano

Market; Marketing; SME's

nije evidentirano

Podaci o izdanju

308

12.12.1991.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija