Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Procjena sigurnosti plovidbe pri uplovljavanju u kanal Dunav &#8211 ; Sava Znanstveno-stručni skup PrimMath [2003], Zagreb, 25.&#8211 ; 26. rujna, 2003. (CROSBI ID 494989)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Sambolek, Miroslav Procjena sigurnosti plovidbe pri uplovljavanju u kanal Dunav &#8211 ; Sava Znanstveno-stručni skup PrimMath [2003], Zagreb, 25.&#8211 ; 26. rujna, 2003. // CD u pripremi. 2003

Podaci o odgovornosti

Sambolek, Miroslav

hrvatski

Procjena sigurnosti plovidbe pri uplovljavanju u kanal Dunav &#8211 ; Sava Znanstveno-stručni skup PrimMath [2003], Zagreb, 25.&#8211 ; 26. rujna, 2003.

Višenamjenski kanal od Vukovara do Županje, koji je u fazi projekta, važan je i za plovidbu. Uplovljavanje u kanal (gdje voda miruje) iz strujećeg Dunava, plovnog sastava kojega čine tegljač i teglenice, može biti opasno ako nije ulaz kanala prikladno oblikovan. Da bi se izbjegli veliki troškovi koji bi nastali kada bi se neprikladnost ušća kanala ustanovila tek nakon početka prometovanja, provode se modelska ispitivanja prije izrade izvedbenog projekta objekta. Takva ispitivanja su provedena u bazenu Brodarskog instituta u Zagrebu. Model tegljača/gurača imao je ugrađeni pogonski uređaj i kormilo i modelom se upravljalo ručno, daljinski s obale, a modeli teglenica imali su samo daljinsko upravljanje kormilom. Budući da sigurnost plovidbe ovisi, osim o konfiguraciji plovnog puta i značajkama upravljivosti brodova, također i o vještini kormilara, to su pokuse provodili razni eksperimentatori, od iskusnih kapetana rječne plovidbe do inženjera i tehničara. Uz konstantne ostale parametre dobilo se veći broj putanja sastava pri uzastopnim pokusima s istim ili različitim eksperimentatora. Na modelima plovila bile su postavljene po dvije svjetleće diode (LED). Videokamerom, fiksiranom ispod vrha kupole okruglog bazena, snimala se putanja svjetlećih točaka. Pomoću točno pozicioniranih markera na modelu vodotoka, izvršena je korekcija optike objektiva kamere. Iz snimaka putanje kompjuteriziranim instrumentima i postupcima dobile su se, za točno poznate trenutke vremena, koordinate svjetlećih dioda. Te koordinate su bile ulazni podaci za program pisan u sustavu Mathematica 3.0. Pomoću tih podataka izračunavane su putanje rubnih (kritičnih) točaka čitavog sastava plovila. Te su putanje ucrtavane u geometrijsku sliku granica plovnog puta pri raznim razinama Dunava. Ucrtavanjem snopa putanja rubnih točaka za sve pokuse dobila se zorna slika sigurnosti manevra uplovljavanja u kanal. Program čini nekoliko cjelina za razne obrade. Prvo se, zavisno o vodostaju Dunava, proračunava granica vodnog puta ; zatim se definira mjesto kritičnih točaka u odnosu na LED. Učitavaju se podaci za veći broj ponavljanih pokusa. U sljedećem se koraku određuju putanje rubnih točaka i na kraju se grafički prikazuju dobiveni rezultati. Konačno se može dobiti i animacija gibanja plovnog sastava.

Mathematica; upravljivost broda; kanal Dunav-Sava

nije evidentirano

engleski

Evaluation of the safety of navigation at the mouth of Danube-Sava channel

nije evidentirano

Mathematica; ship maneuverability; Dunav-Sava channel

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

CD u pripremi

Podaci o skupu

Znanstveno-stručni skup PrimMath [2003]

predavanje

25.09.2003-26.09.2003

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano