Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 139304

Što Hrvatsku čini (ne)poduzetničkom zemljom? : Rezultati GEM 2002 za Hrvatsku


Singer, Slavica; Pfeifer, Sanja; Borozan, Đula; Šarlija, Nataša; Oberman, Sunčica
Što Hrvatsku čini (ne)poduzetničkom zemljom? : Rezultati GEM 2002 za Hrvatsku, Zagreb: Centar za politiku razvoja malih poduzeća, 2003 (monografija)


Naslov
Što Hrvatsku čini (ne)poduzetničkom zemljom? : Rezultati GEM 2002 za Hrvatsku
(What makes Croatia a(n) (non)entrepreneurial country? : GEM 2002 results for Croatia)

Autori
Singer, Slavica ; Pfeifer, Sanja ; Borozan, Đula ; Šarlija, Nataša ; Oberman, Sunčica

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Centar za politiku razvoja malih poduzeća

Grad
Zagreb

Godina
2003

Stranica
63

ISBN
953-99154-1-4

Ključne riječi
poduzetničko ponašanje; indeks poduzetničke aktivnosti; indeks poduzetničke aktivnosti potaknute prilikom; indeks poduzetničke aktivnosti potaknute nuždom
(entreprenurship; total entrepreneutial activity index; TEA opportunity; TEA necessity)

Sažetak
Global Entrepreneurship Monitor jedinstveni je međunarodni istraživački pothvat, pokrenut 1999. godine kao inicijativa istraživača s London Business School i Babson College-a iz Bostona. Razlog za pokretanje projekta je odsutnost pouzdanih i međunarodno usporedivih informacija o povezanosti poduzetništva i ekonomskog rasta, toliko potrebnim istraživačima, ali i onima koji su odgovorni za osmišljavanje vladinih politika usmjerenih ka kreiranju okvira za ekonomski rast. Projektom se žele dobiti odgovori na sljedeća pitanja: Razlikuje li se razina poduzetničke aktivnosti od zemlje do zemlje, a ako da, kolike su razlike? Jesu li razlike u poduzetničkoj aktivnosti povezane s ukupnim ekonomskim rastom neke zemlje? O čemu ovise te razlike? U 2002. godine u projekt je uključeno 37 zemalja - Hrvatska po prvi put. Istraživanjem je potvrđeno da je poduzetništvo globalni fenomen: prema konzervativnim procjenama istraživačkog tima, oko 450 milijuna ljudi širom svijeta uključeno je u poduzetničku aktivnost, od toga 98.000 u Hrvatskoj. Razlike u poduzetničkoj aktivnosti pojedine zemlje ovise o sljedećim kritičnim faktorima: 1. Najveći utjecaj na indeks poduzetničke aktivnosti imaju uvjeti poduzetničkog djelovanja: (i) raspoloživost financijskih resursa i profesionalne infrastrukture (training, savjetovanje i ostale usluge za nove poslovne pothvate i poduzeća s potencijalom rasta) su najvažniji i pozitivno korelirani s indeksom poduzetničke aktivnosti ; (ii) nedostatak obrazovanja fokusiranog na poduzetništvo je najvažniji faktor koji negativno djeluje na razinu tog indeksa ; (iii) veće učešće poduzetnika, koji su to postali zbog uočene prilike, a ne zbog toga što nisu imali drugu alternativu, pozitivno djeluje na razinu poduzetništva. 2. Neki od općih uvjeta (kao što je poresko opterećenje i tržište rada) imaju snažan utjecaj na formiranje uvjeta za poduzetničko djelovanje: (i) zemlje koje su imale viši indeks poduzetničke aktivnosti imale su niži prihod od poreza mjereno kao postotak od društvenog proizvoda ; (ii) zemlje s visokim indeksom poduzetničke aktivnosti imaju niske troškove adaptiranja radne snage na zahtjeve poslovanja, što ujedno govori o fokusiranosti i efikasnosti formalnog obrazovnog sistema neke zemlje za poduzetničko osposobljavanje radne snage. Razina poduzetničke aktivnosti u Hrvatskoj izražena TEA indeksom od 3.36 Hrvatsku pozicionira vrlo nisko u usporedbi s ostalim zemljama, ali blizu zemljama koje imaju slično socio-kulturno nasljeđe (Slovenija, Mađarska). TEA indeks za Hrvatsku značajno varira ovisno o različitim obilježjima poduzetnika (spol, dob, obrazovanje, prihod, odnos prema riziku...). Poduzetnik u Hrvatskoj tri puta češće je muškarac nego žena, u dobi je od 25 do 34 godine, sa srednjom školom, s prihodima u gornjoj trećini, dobro pozna druge poduzetnike, prepoznaje poslovne prilike, posjeduje vještine za vođenje posla, nema strah od poslovnog promašaja i češće je iz područja Istre i Primorja. Poduzetnička klima u Hrvatskoj u značajnoj je mjeri obilježena nedostatkom odgovarajućeg obrazovanja usmjerenog na osposobljenost za poduzetničko djelovanje, nekonzistentnim vladinim programima i socio-kulturnim vrijednostima koje slabo podržavaju poduzetničku orijentaciju. To su ujedno i pravci daljnjih istraživanja, ali preporuke nositeljima političkog odlučivanja o eliminiranju prepreka i stvaranju konzistentnog okvira za poduzetništvo u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0010014

Ustanove
Ekonomski fakultet, Osijek

Citiraj ovu publikaciju

Singer, Slavica; Pfeifer, Sanja; Borozan, Đula; Šarlija, Nataša; Oberman, Sunčica
Što Hrvatsku čini (ne)poduzetničkom zemljom? : Rezultati GEM 2002 za Hrvatsku, Zagreb: Centar za politiku razvoja malih poduzeća, 2003 (monografija)
Singer, S., Pfeifer, S., Borozan, Đ., Šarlija, N. & Oberman, S. (2003) Što Hrvatsku čini (ne)poduzetničkom zemljom? : Rezultati GEM 2002 za Hrvatsku. Zagreb, Centar za politiku razvoja malih poduzeća.
@book{book, year = {2003}, pages = {63}, keywords = {entreprenurship, total entrepreneutial activity index, TEA opportunity, TEA necessity}, isbn = {953-99154-1-4}, title = {What makes Croatia a(n) (non)entrepreneurial country? : GEM 2002 results for Croatia}, keyword = {entreprenurship, total entrepreneutial activity index, TEA opportunity, TEA necessity}, publisher = {Centar za politiku razvoja malih poduze\'{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }