Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece (CROSBI ID 103897)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Stefanovski, Nataša Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece // Godišnjak Zavoda za psihologiju, 6-7 (1997), 54-66-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Stefanovski, Nataša

hrvatski

Socijalni status hiperaktivne i agresivne djece

Povezanost hiperaktivnosti i agresivnosti sa socijalnom prihvaćenošću i školskim postignućem ispitana je na 298 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Konstruirana je Skala za procjenu hiperaktivnih i agresivnih ponašanja učenika. Hiperaktivnost i agresivnost djece procjenjivali su njihovi učitelji. Skala se sastoji od Subskale hiperaktivnosti i Subskale agresivnosti, koje su visoko povezane (r=.69). Socijalni status učenika utvrđen je pomoću Skale socijalne distance. Dobivene su spolne razlike u procijenjenoj hiperaktivnosti i agresinosti. Dječaci su procjenjivani kao hiperaktivniji i kao agresivniji u odnosu na djevojčice. Spolne razlike nisu nađene za socijalni status. Agresivnost i hiperaktivnost značajno su negativno povezane i sa socijalnim statusom i sa školskim uspjehom, s time da je povezanost jača s hiperaktivnošću nego s agresivnošću. Agresivnosi i hiperaktinost interakcijski djeluju na socijalni status učenika. Na niskoj razini hiperaktivnosti, visoko agresivni učenici imaju niži socijalni status u odnosu na nisko agresivne učenike. Visoko hiperaktivni su lošije prihvaćeni bez obzira na razinu agresivnosti. S obzirom na tip socijalnog statusa, utvrđene su značajne razlike u indeksu socijalnog statusa među svim statusnim grupama. Što je u nekoj statusnoj grupi veća razina nekontroliranog ponašanja, to je prosječni indeks socijalnog statusa grupe niži. Neprimjerena ponašanja hiperaktivne i agresivne djece, koja su povezana s lošim socijalnim statusom te djece, vjerojatno su posljedica nedovoljne socijalne kompetencije, odnosno nedovoljno znanja o socijalnom ponašanju, ali i samoga ponašanja.

socijalni status; hiperaktivnost; agresivnost

nije evidentirano

engleski

Social status of hyperactive and aggressive children

nije evidentirano

social status; hyperactivity; aggressiveness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6-7

1997.

54-66-x

objavljeno

1330-108X

Povezanost rada

nije evidentirano