Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja (CROSBI ID 494636)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Muranović, Emina Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja // Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize. Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2002

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Muranović, Emina

hrvatski

Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja

Razumijevanje pročitanog nije uvijek spontan i automatski proces, već je često potrebno rabiti strategije čitanja. Strategijsko čitanje podrazumijeva i aktivno nadgledanje razumijevanja i reguliranje upotrebe strategija. Budući da mnogi učenici imaju nedovoljno znanje o strategijama za nadgledanje i regulaciju razumijevanja pročitanog, osmišljeni su različiti instrukcijski programi za unapređivanje metakognicije i razumijevanja pri čitanju. Recipročno poučavanje jedna je od metoda za unapređivanje metakognitivne komponente čitanja (Palincsar i Brown, 1984). Ovom metodom uvježbavaju se četiri strategije čitanja: postavljanje pitanja, sažimanje, razjašnjavanje i predviđanje. U treningu se upotrebljava recipročni dijalog kao sredstva za učenje i uvježbavanje strategija. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj recipročnog poučavanja ovih (meta)kognitivnih strategija na razumijevanje pročitanog i na usvajanje strategija sažimanja i postavljanja pitanja. U istraživanju je sudjelovalo je 57 učenika triju petih razreda osnovne škole. Učenici su bili raspoređeni u jednu eksperimentalnu i dvije kontrolne skupine. Tri skupine inicijalno su izjednačene s obzirom na razumijevanje pročitanog, te vještine sažimanja i postavljanja pitanja. U eksperimentalnoj skupini u 12 susreta tijekom 4 tjedna provodio se trening recipročnog poučavanja. Rad s jednom kontrolnom skupinom sastojao se od čitanja istih tekstova kao i u eksperimentalnoj skupini, te odgovaranja na pitanja o pročitanom. S drugom kontrolnom skupinom nije provođen nikakav trening, već je provedeno samo inicijalno i završno mjerenje. U drugom mjerenju provedenom nakon treninga eksperimentalna skupina pokazala je značajno bolje razumijevanje pročitanog u odnosu na obje kontrolne skupine. Eksperimentalna skupina jedina je značajno napredovala i u vještinama sažimanja i postavljanja pitanja između dva mjerenja.

recipročno poučavanje; strategije čitanja; razumijevanje pročitanog

nije evidentirano

engleski

Evaluation of reciprocal teaching training of reading strategies

nije evidentirano

reciprocal teaching; reading strategies; reading comprehension

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

10. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa,

predavanje

06.11.2002-09.11.2002

NP Plitvička jezera, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija