Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora (CROSBI ID 494597)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kozarac, Darko ; Mahalec, Ivan ; Ormuž, Krunoslav
hrvatski
Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora
U radu su prikazani rezultati simulacijskih analiza utjecaja oblika usisnog i ispušnog sustava na moment motora, snagu, specifičnu efektivnu potrošnju goriva, stupanj punjenja i udio zaostalih plinova izgaranja. Analize su provedene pomoću računalnog programa AVL Boost u kojem je korišten VIBE-ov model izgaranja. Kod punog opterećenja motora, u cijelom području brzina vrtnje, razmatran je utjecaj raznih konfiguracija usisnog i ispušnog sustava te utjecaj duljine usisnih i ispušnih cijevi. Pokazano je da se primjenom varijabilne duljine usisne cijevi i optimiranjem ispušnog sustava može značajno povećati punjenje cilindra, a time i snaga, u cijelom radnom području motora. Razmatranja su provedena na automobilskom, četverocilindarskom, rednom Ottovom motoru radnog volumena 1.1 dm3.
motor s unutarnjim izgaranjem; usisni sustav; ispušni sustav; oblik
nije evidentirano
engleski
The influence of intake and exhaust manifold configuration on automotive spark ignition engine performance
nije evidentirano
internal combustion engine; intake manifold; exhaust manifold; configuration
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002"
Stepanić, Josip
Zagreb: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
V. Međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002"
ostalo
21.11.2002-21.11.2002
Zagreb, Hrvatska