Reforma visokog obrazovanja i znanosti u zemljama tranzicije (CROSBI ID 494563)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Ivanović, Milan
hrvatski
Reforma visokog obrazovanja i znanosti u zemljama tranzicije
Pad Berlinskog zida (1989.)simbolično se uzima kao pad projekta "socijalizam" i početak procesa tranzicije socijalističkih zemalja u građansko društvo. Promjene se odvijaju u četiri segmenta: (a) napušta se jednopartijski politički sistem, a izgrađuje višestranačje, (b) napušta se planska privreda (komandna ekonomija) i uvodi tržišna privreda s pravom privatne inicijative, (c) napušta se birokratizirana partijska država i izgrađuje pravna država, i (d) umjesto socijalističkih društvenih odnosa jednakosti izgrađuje se građansko društvo sa značajnim stupnjem tolerancije i s pravom jednakih šansi, ali i velikih društvenih razlika koje se temelje na radu i efikasnosti na tržištu. Uloga znanosti i visokog obrazovanja u ovim procesima je presudna i zato zemlje u tranziciji moraju ovim pitanjima pridavati odgovarajuću pažnju te izdvajati velika financijska sredstva. U radu se razmatraju dokumenti i aktivnosti vezani za Europski prostor visokog obrazovanja (EHEA&#8211 ; European High Education Area) i Europski istraživački prostor (ERA&#8211 ; European Research Area).
Procesi tranzicije; reforma visokog obrazovanja; reforma znanosti
nije evidentirano
engleski
Reform of High Education and Science in Transitional Countries
nije evidentirano
Transition proces; Reform of High Education Reform of Science
nije evidentirano
Podaci o prilogu
30-31-x.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
(Zbornik zažetaka) Tehnologija i informatika u obrazovanju - izazov 21. veka
Mirčeta Danilović ; Slobodan Popov
Beograd: Institut za pedagoška istraživanja - Beograd
Podaci o skupu
Tehnologija i informatika u obrazovanju - izazov 21. veka
ostalo
04.10.2002-05.10.2002
Beograd, Jugoslavija