Metodička načela u oblikovanju udžbenika književnosti (CROSBI ID 28848)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bežen, Ante
hrvatski
Metodička načela u oblikovanju udžbenika književnosti
U tradiciji izdavanja udžbenika za nastavni predmet Hrvatski jezik su posebni udžbenici za jezik i izražavanje i posebni udžbenici za književnost s medijskom kulturom). Struktura udžbenika bitno ovisi o strukturi nastavnog predmeta i sadržaju nastavnog programa, a tu postoje značajne razlike između nižih razreda osnovne škole, viših razreda osnovne škole i srednje škole. Udžbenici književnosti ponajprije su metodičke knjige te se njihovim ukupnim oblikovanjem najkompetentnije bavi metodika hrvatskoga jezika, odnosno njezina grana metodika književnosti, za svaki stupanj školovanja. U ovom radu navode se metodička načela za oblikovanje udžbenika književnosti bez obzira na školski stupanj. To su: usklađenost udžbenika s nastavnim programom, reprezentativnost tekstova i pisaca u udžbeniku književnosti, primjerenost književnog teksta spoznajnim mogućnostima učenika, obveznost književnometodičkog predloška, nastavna jedinica &#8211 ; osnovna strukturna jedinica udžbenika, obveznost metodičke opreme (instrumentarija), žanrovska raznovrsnost udžbenika, prisutnost pisaca (tekstova) iz nacionalne i svjetske književnosti, tematska bliskost književnih tekstova učenikovu iskustvu i interesima, otvorenost udžbenika književnosti povezivanju s drugim umjetnostima i medijima, otvorenost udžbenika primjeni različitih metodičkih sustava, strategija i metoda i funkcionalnost likovnih priloga u udžbeniku.
Metodička načela, udžbenici književnosti
nije evidentirano
engleski
Methodic principles in creation of literature textbooks
nije evidentirano
Methodic principles, literature textbooks
nije evidentirano
Podaci o prilogu
280-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zborniku Ivana Mimice
Bjelanović, Živko i Pilić, Šime
Split: Visoka učiteljska škola u Splitu
2003.
953-99200-0-0