Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom (CROSBI ID 103529)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Prizl Jakovac, Tatjana ; Brestovci, Behlul Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40 (2004), 1; 65-77-x

Podaci o odgovornosti

Prizl Jakovac, Tatjana ; Brestovci, Behlul

hrvatski

Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom

Rad je prikaz ispitivanja sposobnosti imenovanja kod osoba s afazijom, te određivanja kategorije pogreške uz provjeru učestalosti pojave pogrešaka na istim zadacima vezanim uz povezivanje izgovorene i napisane riječi sa slikom. Cilj je bio provjeriti učestalost pojave istih pogrešaka kod ispitanika s afazijom uzrokovanom sličnom lokalizacijom oštećenja mozga i odgovarajućom vrstom afazije. U istraživanju su korišteni zadaci Psycholinguistic Assessments of Language Processing in Aphasia (PALPA, Kay, Lesser, Colthear, 1992) kojima su ispitane sposobnosti imenovanja osoba s afazijom, te razlikovanje semantičkih teškoća od ostalih. Istraživanjem je obuhvaćeno 16 ispitanika s afazičnim teškoćama, osam žena i osam muškaraca u dobi od 32 do 60 godina. Pretpostavka da postoji razlika između povezivanja izgovorene i napisane riječi sa slikom između različitih vrsta afazija nije potvrđena. Rezultati nisu pokazali sustavnost pogrešaka na istim zadacima. Pogreške koje su se pojavljivale u oba subtesta bile su prisutne kod većine ispitanika bez obzira na lokalizaciju oštećenja i vrstu afazije.

afazija; teškoće imenovanja; auditivno prepoznavanje riječi; vizualno prepoznavanje riječi

nije evidentirano

engleski

Picture and word semantics in aphasic patients

nije evidentirano

aphasia; naming difficulties; auditive recognizing of words; visual recognizing of words

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40 (1)

2004.

65-77-x

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost