Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje (CROSBI ID 1840)

Autorska knjiga | priručnik

Auf-Franić, Hildegarde ; Oluić, Veljko ; Žarnić, Tonči ; Bertina, Marina ; Korlaet, Luka ; Rister, Vanja ; Roth-Čerina, Mia Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje. Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2003

Podaci o odgovornosti

Auf-Franić, Hildegarde ; Oluić, Veljko ; Žarnić, Tonči ; Bertina, Marina ; Korlaet, Luka ; Rister, Vanja ; Roth-Čerina, Mia

hrvatski

Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje

Osoba s tjelesnim oštećenjem može razviti svoje pune potencijale i ostvariti građanska prava tek ako je sav izgrađeni okoliš prilagođen njezinom nesmetanom kretanju. Mora imati pristup svim javnim zgradama, posebice zgradama za obrazovanje. Od naročite je važnosti za razvoj i socijalizaciju djece i mladeži s tjelesnim oštećenjem da su uključeni u sustav redovnog obrazovanja. Potrebno je osigurati pristupačnost i adekvatne obrazovne programe koji ne isključuju osobe s tjelesnim oštećenjem, već svojom specifičnosti dopunjavaju program i njegovo trajanje. To se odnosi na sve stupnjeve obrazovanja, od predškolskog odgoja do sveučilišnog obrazovanja. Važno je mladima s tjelesnim oštećenjem omogućiti studiranje jer je sveučilišno obrazovanje često jedina mogućnost stjecanja ekonomske neovisnosti i time djelomične socijalne samostalnosti. Metoda pristupa problemu arhitektonskih barijera vrlo je važna. Dosadašnji pristup temeljio se na odstupanju pojedinaca od standardiziranog zdravog korisnika. Teškoće korisnika s tjelesnim oštećenjem nastojalo se smanjiti uvođenjem posebnih elemenata. Takav pristup segregira osobe s oštećenjem (npr. služe se posebnim ulazom). Vijeće Europe u publikaciji "Pristupačnost - načela i smjernice" iz 1993. promiče koncept integrirane pristupačnosti, odnosno načela oblikovanja prema kojem izgrađeni okoliš jednako koriste svi. Pri planiranju i projektiranju se primjenjuju standardi koji zadovoljavaju sve korisnike, uključujući osobe s tjelesnim oštećenjima. "Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje" je priručnik za planiranje, programiranje i projektiranje zgrada za obrazovanje kako bi ih mogle koristiti osobe s tjelesnim oštećenjem. Kako prikazi obuhvaćaju različite prostorno-funkcionalne sklopove, primjenjivi su za projektiranje svih javnih prostora. Priručnik je namijenjen korištenju u edukaciji arhitekata, stručnoj praksi i javnom informiranju.

arhitektura; barijere; obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Architecture without barriers in educational facilities

nije evidentirano

architecture; barriers; education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2003.

953-6229-24-2

122

Acta Architectonica;

objavljeno

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam