Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 135791

Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje


Auf-Franić, Hildegarde; Oluić, Veljko; Žarnić, Tonči; Bertina, Marina; Korlaet, Luka; Rister, Vanja; Roth-Čerina, Mia
Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje, Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2003 (prirucnik)


Naslov
Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje
(Architecture without barriers in educational facilities)

Autori
Auf-Franić, Hildegarde ; Oluić, Veljko ; Žarnić, Tonči ; Bertina, Marina ; Korlaet, Luka ; Rister, Vanja ; Roth-Čerina, Mia

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, ostalo

Izdavač
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2003

Stranica
122

ISBN
953-6229-24-2

Ključne riječi
arhitektura; barijere; obrazovanje
(architecture; barriers; education)

Sažetak
Osoba s tjelesnim oštećenjem može razviti svoje pune potencijale i ostvariti građanska prava tek ako je sav izgrađeni okoliš prilagođen njezinom nesmetanom kretanju. Mora imati pristup svim javnim zgradama, posebice zgradama za obrazovanje. Od naročite je važnosti za razvoj i socijalizaciju djece i mladeži s tjelesnim oštećenjem da su uključeni u sustav redovnog obrazovanja. Potrebno je osigurati pristupačnost i adekvatne obrazovne programe koji ne isključuju osobe s tjelesnim oštećenjem, već svojom specifičnosti dopunjavaju program i njegovo trajanje. To se odnosi na sve stupnjeve obrazovanja, od predškolskog odgoja do sveučilišnog obrazovanja. Važno je mladima s tjelesnim oštećenjem omogućiti studiranje jer je sveučilišno obrazovanje često jedina mogućnost stjecanja ekonomske neovisnosti i time djelomične socijalne samostalnosti. Metoda pristupa problemu arhitektonskih barijera vrlo je važna. Dosadašnji pristup temeljio se na odstupanju pojedinaca od standardiziranog zdravog korisnika. Teškoće korisnika s tjelesnim oštećenjem nastojalo se smanjiti uvođenjem posebnih elemenata. Takav pristup segregira osobe s oštećenjem (npr. služe se posebnim ulazom). Vijeće Europe u publikaciji "Pristupačnost - načela i smjernice" iz 1993. promiče koncept integrirane pristupačnosti, odnosno načela oblikovanja prema kojem izgrađeni okoliš jednako koriste svi. Pri planiranju i projektiranju se primjenjuju standardi koji zadovoljavaju sve korisnike, uključujući osobe s tjelesnim oštećenjima. "Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje" je priručnik za planiranje, programiranje i projektiranje zgrada za obrazovanje kako bi ih mogle koristiti osobe s tjelesnim oštećenjem. Kako prikazi obuhvaćaju različite prostorno-funkcionalne sklopove, primjenjivi su za projektiranje svih javnih prostora. Priručnik je namijenjen korištenju u edukaciji arhitekata, stručnoj praksi i javnom informiranju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0054025

Ustanove
Arhitektonski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Auf-Franić, Hildegarde; Oluić, Veljko; Žarnić, Tonči; Bertina, Marina; Korlaet, Luka; Rister, Vanja; Roth-Čerina, Mia
Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje, Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2003 (prirucnik)
Auf-Franić, H., Oluić, V., Žarnić, T., Bertina, M., Korlaet, L., Rister, V. & Roth-Čerina, M. (2003) Arhitektura bez barijera u zgradama za obrazovanje. Zagreb, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, year = {2003}, pages = {122}, keywords = {architecture, barriers, education}, isbn = {953-6229-24-2}, title = {Architecture without barriers in educational facilities}, keyword = {architecture, barriers, education}, publisher = {Arhitektonski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }