Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Procjena poremećaja pažnje s hiperaktivnošću u djece u obiteljima i školama dvije urbane sredine (CROSBI ID 337711)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Karlović, Dalibor Procjena poremećaja pažnje s hiperaktivnošću u djece u obiteljima i školama dvije urbane sredine / Kocijan-Hercigonja, Dubravka (mentor); Zagreb, Medicinski fakultet u Zagrebu, . 2002

Podaci o odgovornosti

Karlović, Dalibor

Kocijan-Hercigonja, Dubravka

hrvatski

Procjena poremećaja pažnje s hiperaktivnošću u djece u obiteljima i školama dvije urbane sredine

Među teškoćama u dijagnostici i terapiji AD/HD-a prioritetno mjesto svakako zauzima sudjelovanje različitih osoba, prvenstveno roditelja i nastavnika, koji uz stručnjake čine neizbježne subjekte u procesu otkrivanja i terapije djece s AD/HD-om. Ako tome dodamo i norme sredine u kojoj djeca žive postupak postaje znatno usloženiji. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrdti razlike u procjeni AD/HD-a u dvije urbane sredine različite po kulturalno/geografskim karakteristikama, te procjeniti razlike u procjeni AD/HD-a u oba sloja ocjenjivača (roditelji i nastavnici). Procjene ponašanja djece provedena su u dvije randomizacijom odabrane škole iz različitih sredina. Djecu su procijenjivali stručnjaci na osnovu DSM IV kao zlatnog standarda te roditelji i nastavnici na Conners ocjenskim skalama. Rezultati su uspoređivani Hi-kvadrat testom te faktorskom i diskriminacijskom analizom. Analiza rezultata pokazuje da postoje razlike u procjeni hiperaktivnog/nepažljivog ponašanja između stručnjaka i nastavnika/roditelja, te razlike u procjeni roditelja u dvije sredine. Rezultati pokazuju i lošu senzitivnost i relativno dobru specifičnost primjenjenih skala. Prevalencija AD/HD poremećaja prema DSM IV kriterijima u Hrvatskoj populaciji je istovjetna kao i u drugim sredinama uz istovjetne kriterije.

poremećaj pažnje hiperaktivni poremećaj; kulturološke razlike

nije evidentirano

engleski

Estimate attention deficit hyperactivity disorder in familys and schools in two urban area

nije evidentirano

attention deficit hyperactivity disorder; culltural diferences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

125

16.05.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Medicinski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti