Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 133677

Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće, Zagreb: Centar za istraživanje, izobrazbu i dokumentaciju u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko građanstvo, 2002 (monografija)


Naslov
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće
(Education for Democratic Citizenship in Croatia: Report)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Centar za istraživanje, izobrazbu i dokumentaciju u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko građanstvo

Grad
Zagreb

Godina
2002

Stranica
98

ISBN
953-175-168-4

Ključne riječi
Ljudska prava; demokracija; prosvjetna politika; obrazovanje manjina; Hrvatska; nacionalna izvješća; obrazovanje za ljudska prava; obrazovanje za građanstvo
(Human rights; democracy; educational policy; minority education; Croatia; national reports; education for human rights; education for citizenship)

Sažetak
Izvješće o obrazovanju za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj sačinjeno je kao dio istoimenog istraživanja na području Jugoistočne Europe što se provodio pod pokroviteljstvom Vijeća Europe. Podijeljeno je u četiri cjeline. U prvoj cjelini se pod naslovom "Nacionalni kontekst" analizira društveni, politički, kulturni i gospodarski kontekst obrazovanja za demokratsko građanstvo I upravljanja različitošću. Druga cjelina posvećena je prosvjetnoj politici i formalnopravnim pretpostavkama obrazovanja za demokratsko građanstvo i upravljanje različitošću. Opisuju se najvažnije odredbe Ustava i zakona u području školstva te zakona kojima se štite ljudska prava i prava manjina općenito i u području obrazovanja. U istom dijelu se raspravlja i o nacionalnom programu u području ljudskih prava i programima za manjine te se osvrće na zajedničke teme, kao što su cjeloživotno obrazovanje, istraživanje, međunarodna suradnja, osiguranje kvalitete i informacijsko-komunikacijske tehnologije. U trećem poglavlju se iste teme, uz dio o financiranju, analiziraju u kontekstu strategijskih dokumenata i mjera primjene. Četvrto poglavlje sadrži rezultate diskusije o stanju obrazovanja za demokratsko građanstvo i upravljanja različitošću u Hrvatskoj koja je vođena u focus-grupi s predstavnicima nevladinih udruga, udruga mladeži, sjedišta građanstva, Ministarstva i pojedinim učiteljima, odnosno nastavnicima. U "Zaključcima" na kraju Izvješća ukratko se sumiraju rezultati analize i iznose prijedlozi za učinkovitiju izradu i primjenu prosvjetne politike u tim područjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0194204

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vedrana Spajić-Vrkaš (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće, Zagreb: Centar za istraživanje, izobrazbu i dokumentaciju u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko građanstvo, 2002 (monografija)
Spajić-Vrkaš, V. (2002) Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj: Izvješće. Zagreb, Centar za istraživanje, izobrazbu i dokumentaciju u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko građanstvo.
@book{book, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, V.}, year = {2002}, pages = {98}, keywords = {Human rights, democracy, educational policy, minority education, Croatia, national reports, education for human rights, education for citizenship}, isbn = {953-175-168-4}, title = {Education for Democratic Citizenship in Croatia: Report}, keyword = {Human rights, democracy, educational policy, minority education, Croatia, national reports, education for human rights, education for citizenship}, publisher = {Centar za istra\v{z}ivanje, izobrazbu i dokumentaciju u obrazovanju za ljudska prava i demokratsko gra\djanstvo}, publisherplace = {Zagreb} }