Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 131828

Roditeljske metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece


Brajša-Žganec, Andreja
Roditeljske metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece, 2002. (sažetak doktorske disertacije).


Naslov
Roditeljske metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece
(Parental meta-emotion and children's socio-emotional development)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja

Izvornik
Suvremena psihologija, 5, 2 , 319-321

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, sažetak doktorske disertacije

Godina
2002

Ključne riječi
Roditeljske metaemocije; dječja psihosocijalna prilagodba
(Parental meta-emotion; child's psychosocial adjustment)

Sažetak
U radu je dan kratak prikaz doktorske disertacije pod naslovom "Roditeljkse metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece". Opisan je kratak teoretski uvod u istraživanja socijalno-emocionalnog razvoja djece te Gottmanov model metaemocija. Zatim je prikazan uzorak ispitanika (majke, očevi, djeca, odgajatelji) uključenih u istraživanje, varijable istraživanja te glavni rezultati provedenog istraživanja. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da djeca koja su sklona doživljavanju negativnih emocija i imaju slabo razvijene sposobnosti samokontrole, a čiji očevi ne uvažavaju njihove negativne emocije, majčina svjesnost emocija utječe na očevu svjesnost emocija, koja je onda povezana s djetetovim internaliziranim problemima i to jednim dijelom izravno, a jednim dijelom putem dimenzija djetetova temperamenta. Roditeljske metaemocije imaju značajniju ulogu kod djece nepovoljnijih osobina temperamenta, odnosno one koja imaju izraženiju negativnu afektivnost te slabije sposobnosti samokontrole. Na kraju se navode neke praktične implikacije ovog istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0194102

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Andreja Brajša-Žganec, (185362)