Stanje konkurentnog okruženja u području proizvodnje namještaja u Hrvatskoj (CROSBI ID 102575)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Motik, Darko ; Paluš, Hubert ; Šegotić, Ksenija
hrvatski
Stanje konkurentnog okruženja u području proizvodnje namještaja u Hrvatskoj
Proizvodnju namještaja Republike Hrvatske karakterizira s obzirom na konkurentnost veći broj proizvođača u ovisnosti o tome o kojoj se kategoriji proizvodnje namještaja radi. Ovim radom se nastojala utvrditi tržišna koncentracija proizvođača pojedinih skupina namještaja. Relativno najjača stopa koncentracije je u proizvodnji madraca, gdje na tržištu postoje samo 5 poduzeća. Prva dva pokrivaju do 96% ukupnog prihoda i zajedno s trećim najvećim poduzećem njihov prihod dostiže gotovo 100% (CR3 = 99.06%). Najviša tržišna koncentracija je vidljiva u proizvodnji kuhinjskog namještaja gdje se, sa 17 proizvođača na tržištu, 96% ukupnog prihoda u ovom sektoru odnosi na prva tri najveća poduzeća. S obzirom na relativno mali broj proizvođača kuhinjskog namještaja (17), prvih 10 poduzeća praktično pokrivaju cijelo tržište (CR10 = 99.44%). Niža stopa koncentracije je u proizvodnji stolica, uredskog i ostalog namještaja. Kod prva dva sektora, stopa koncentracije varira oko 50% (CR3 = 50, 38, odnosno 50, 58%), kod proizvodnje ostalog namještaja ona iznosi 43.29%. Moguće je pretpostaviti da je najniža stopa koncentracije prvih 10 poduzeća u slučaju proizvodnje ostalog namještaja (CR10 = 73, 74%).
koncentracija tržišta; proizvođači namještaja
nije evidentirano
engleski
State of the competitive environment in furniture sector in Croatia
nije evidentirano
market concentration; furniture manufacturers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53 (3)
2003.
159-164-x
objavljeno
0012-6772