Pragmatički poremećaj kod djece (CROSBI ID 337450)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Krstulović, Marina
Ljubešić, Marta
hrvatski
Pragmatički poremećaj kod djece
Ovim istraživanjem pokušalo se dokazati da se pragmatičke poteškoće mogu uspješno dijagnosticirati od strane osoba koje su u dužem kontaktu s ispitanikom i to uz pomoć Liste za procjenu dječje komunikacije (Children˙s Communication Checklist) koju je izradila Bishop na osnovu ispitivanja djece s posebnim jezičnim teškoćama. U istraživanju smo kod četiri ispitanika dobili rezultate koji upućuju na određene pragmatičke poteškoće. Iako se ova lista ne može koristiti kao sredstvo za dijagnosticiranje, ipak može biti koristan smjerokaz za daljnja ispitivanja. Zadnjih deset godina pragmatika je postala jako važna tema u logopediji, međutim mnogo je nejasnoća o tome koje se poteškoće mogu okarakterizirati kao pragmatičke i koliko su one bitne logopedima. Postavlja se također problem određivanja radi li se primarno o lingvističkim, kognitivnim, socijalnim ili emocionalnim problemima, odnosno pitanje postoji li uopće pragmatički poremećaj ili se radi o manifestacijama drugih poznatih poremećaja kao što je autizam. Bitno je istaknuti potrebu poznavanja složenih pravila koja djeca usvajaju kako bi se mogla uspješno služiti jezikom u svim situacijama. Također je potrebno što više obratiti pažnju na pragmatiku u kliničkoj praksi kako bi se kreirali novi mjerni instrumenti koji će olakšati dijagnosticiranje i otvorio put novim rehabilitacijskim postupcima koji će unaprijeđivati interpersonalnu komunikaciju osoba s razvojnim jezično-govornim poremećajem.
pragmatika; rani komunikacijski razvoj; dijagnostički kriteriji
nije evidentirano
engleski
Pragmatic disorder in children
nije evidentirano
pragmatics; early communication development; diagnostic criteria
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
09.06.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb