Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća (CROSBI ID 76758)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jozić, Ivana ; Vančura, Alma
hrvatski
Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća
Rad se bavi analizom persuazivne funkcije i načinima njezine realizacije u reklamnim oglasima na njemačkome i hrvatskome jeziku u osječkim novinama Slavonische Presse i Die Drau, koje su u Osijeku izlazile krajem 19. i početkom 20. stoljeća. Među njima se po svojoj popularnosti ističu Slavonische Presse i Die Drau kao informativni listovi s raznolikom ponudom usluga i proizvoda o čemu najbolje svjedoči veliki broj oglasa od kojih je većina na njemačkome jeziku, manji dio na hrvatskome te ima i nešto dvojezičnih oglasa. Osim jezičnom realizacijom, emitenti reklamnih oglasa služili su se i ostalim sustavima znakova poput slika, logotipa, grafičkih ukrasa ili ostalim zanimljivim grafičkim rješenjima. Premda su reklamni oglasi u prvome redu tekstna vrsta s dominantno apelativnom funkcijom, nerijetko su i informativne, što će analiza korpusa i potvrditi, no cjelokupni učinak postiže se persuazivnošću cjelokupnog iskaza kombinacijom različitih semiotičkih sustava. Cilj je ovoga istraživanja analizirati persuazivnu funkciju kod odabranih jednojezičnih i dvojezičnih reklama u navedenim novinama te utvrditi kojim je sve sustavima znakova realizirana. Pri analizi odabranih reklamnih oglasa upotrijebljena je kvalitativna i kvantitativna analiza teksta kao i kontrastivna metoda. Kvalitativno istraživanje provedeno je istraživanjem sadržaja oglasa, a kontrastivno uspoređujući dvojezične oglase za isti proizvod ili uslugu.
osječke novine na njemačkome jeziku, reklamni oglasi, persuazivnost
nije evidentirano
engleski
The persuasiveness of advertisements written in Croatian and German in Osijek’s newspapers published in German from the end of the 19th and the beginning of the 20th century
nije evidentirano
Osijek newspapers in German, advertisements, persuasiveness
nije evidentirano
Podaci o prilogu
447-464.
objavljeno
Podaci o knjizi
Standardni i nestandardni idiomi
Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
2023.
978-953-7494-04-9