Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća (CROSBI ID 76758)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jozić, Ivana ; Vančura, Alma Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća // Standardni i nestandardni idiomi / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2023. str. 447-464

Podaci o odgovornosti

Jozić, Ivana ; Vančura, Alma

hrvatski

Persuazivnost reklamnih oglasa na hrvatskome i njemačkome jeziku u osječkim novinama na njemačkome jeziku s kraja 19. i početka 20. stoljeća

Rad se bavi analizom persuazivne funkcije i načinima njezine realizacije u reklamnim oglasima na njemačkome i hrvatskome jeziku u osječkim novinama Slavonische Presse i Die Drau, koje su u Osijeku izlazile krajem 19. i početkom 20. stoljeća. Među njima se po svojoj popularnosti ističu Slavonische Presse i Die Drau kao informativni listovi s raznolikom ponudom usluga i proizvoda o čemu najbolje svjedoči veliki broj oglasa od kojih je većina na njemačkome jeziku, manji dio na hrvatskome te ima i nešto dvojezičnih oglasa. Osim jezičnom realizacijom, emitenti reklamnih oglasa služili su se i ostalim sustavima znakova poput slika, logotipa, grafičkih ukrasa ili ostalim zanimljivim grafičkim rješenjima. Premda su reklamni oglasi u prvome redu tekstna vrsta s dominantno apelativnom funkcijom, nerijetko su i informativne, što će analiza korpusa i potvrditi, no cjelokupni učinak postiže se persuazivnošću cjelokupnog iskaza kombinacijom različitih semiotičkih sustava. Cilj je ovoga istraživanja analizirati persuazivnu funkciju kod odabranih jednojezičnih i dvojezičnih reklama u navedenim novinama te utvrditi kojim je sve sustavima znakova realizirana. Pri analizi odabranih reklamnih oglasa upotrijebljena je kvalitativna i kvantitativna analiza teksta kao i kontrastivna metoda. Kvalitativno istraživanje provedeno je istraživanjem sadržaja oglasa, a kontrastivno uspoređujući dvojezične oglase za isti proizvod ili uslugu.

osječke novine na njemačkome jeziku, reklamni oglasi, persuazivnost

nije evidentirano

engleski

The persuasiveness of advertisements written in Croatian and German in Osijek’s newspapers published in German from the end of the 19th and the beginning of the 20th century

nije evidentirano

Osijek newspapers in German, advertisements, persuasiveness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

447-464.

objavljeno

Podaci o knjizi

Standardni i nestandardni idiomi

Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja

Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku

2023.

978-953-7494-04-9

Povezanost rada

Filologija