Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj ispitne rute na emisije štetnih tvari osobnih vozila u stvarnim uvjetima vožnje (CROSBI ID 462126)

Ocjenski rad | diplomski rad

Konosić, Dunja Utjecaj ispitne rute na emisije štetnih tvari osobnih vozila u stvarnim uvjetima vožnje / Ilinčić, Petar (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2023

Podaci o odgovornosti

Konosić, Dunja

Ilinčić, Petar

hrvatski

Utjecaj ispitne rute na emisije štetnih tvari osobnih vozila u stvarnim uvjetima vožnje

Smanjenje emisija štetnih tvari proizvedenih u prometu fokus je Europske Unije zadnjih desetak godina kako bi se smanjilo onečišćenje zraka, efekt staklenika, odnosno svi aspekti koji štetno utječu na ljudsko zdravlje i kvalitetu života. Razvoj tehnologije i prijenosnih sustava za mjerenje emisija štetnih tvari osigurao je točniji uvid u stvarne emisije prilikom vožnje, što posljedično omogućuje unaprjeđenje postojećih graničnih vrijednosti emisija, odnosno adekvatno smanjenje istih razvojem tehnologije. Kako bi podaci o emisijama štetnih tvari bili primjenjivi u daljnjim istraživanjima potrebno je što bolje definirati postupak ispitivanja u stvarnim uvjetima vožnje (eng. Real Driving Emissions, skraćeno RDE). To se postiže kontinuiranim razvojem prijenosnih sustava za mjerenje emisija (eng. Portable Emission Measuring Systems, skraćeno PEMS) kao i kontinuiranim razvojem mjernih metoda. U laboratorijskim ispitivanjima emisija štetnih tvari vozila rezultati ispitivanja ne mogu u potpunosti reproducirati stvarne uvjete, ali zbog izvođenja u standardiziranim uvjetima osigurana je ponovljivost mjerenja i usporedba samih rezultata. U slučaju ispitivanja u stvarnim uvjetima vožnje, zbog velikog broja nepredvidivih vanjskih utjecaja na ispitivanje teško se postiže ponovljivost mjerenja. U radu se nastojalo odrediti koji i u kolikoj mjeri vanjski faktori utječu na rezultate emisija štetnih tvari i može li se njihov utjecaj smanjiti. Kroz analizu istraživanja Europske komisije, istraživanja neovisnih tijela i vlastitih istraživanja provedenih dostupnom opremom Laboratorija za motore i vozila zaključeno je kako je uz današnje uvjete i granične vrijednosti ispitne rute ispitivanja u stvarnim uvjetima vožnje gotovo nemoguće postići ponovljivost ispitnih rezultata zbog relativno velikog utjecaja vanjskih faktora, poput udaljenosti ispitne rute, tipa vožnje i ponašanja vozača.

emisije štetnih tvari ; utjecaj ispitne rute ; mjerna nesigurnost ; PEMS ; WLTC ; RDE

nije evidentirano

engleski

Influence of the test route on passenger cars real driving emissions

nije evidentirano

vehicle emissions ; influence of test route ; measurement uncertainty ; PEMS ; WLTC ; RDE

nije evidentirano

Podaci o izdanju

73

10.05.2023.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo

Poveznice