Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Postojanost obrazovne mobilnosti i namjere migracije među učenicima viših razreda srednje škole tijekom pandemije COVID-19 (CROSBI ID 737101)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Matković, Teo ; Gregurović, Margareta ; Šabić, Josip Postojanost obrazovne mobilnosti i namjere migracije među učenicima viših razreda srednje škole tijekom pandemije COVID-19 // IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva „Hrvatska: podvojeno društvo? sociološki prilozi raspravi“, Split, 19. i 20. svibnja 2023. - knjiga sažetaka / Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko et al. (ur.). 2023. str. 49-50

Podaci o odgovornosti

Matković, Teo ; Gregurović, Margareta ; Šabić, Josip

hrvatski

Postojanost obrazovne mobilnosti i namjere migracije među učenicima viših razreda srednje škole tijekom pandemije COVID-19

Pandemija COVID-19 ostavila je traga u svim sferama društvenog života pa tako i u obrazovnom iskustvu i planovima učenika o mogućoj mobilnosti. Cilj je ovoga rada ispitati jesu li poteškoće izazvane pandemijom utjecale na namjeru međunarodne migracije hrvatskih srednjoškolaca i njihove težnje za studiranjem u inozemstvu. U tu svrhu, kombiniraju se podaci tri velike nacionalne reprezentativne studije provedene u razdoblju prije pandemije (2017.), te tijekom pandemijskog (2021.) i kasnog pandemijskog razdoblja (2022.). Bivarijatne i multivarijatne analize korištene su za određivanje učinaka pokazatelja povezanih s pandemijom COVID-19 (broj dana provedenih u školi u učenju na daljinu i procjena utjecaja pandemije na dobrobit srednjoškolaca) na migracijske aspiracije uz kontrolu socioekonomskog statusa učenika. Suprotno očekivanjima, prevalencija namjere da se preseli u inozemstvo ostala je postojana u usporedbi s razdobljem prije pandemije, a težnje za studiranjem u inozemstvu su se povećale. Broj dana provedenih u školi u učenju na daljinu pokazao se slabo negativno povezanim s namjerom da se preseli ili studira u inozemstvu u 2021. godini. Procjena utjecaja pandemije na dobrobit učenika povezana je s manjom sklonošću migraciji u jednom od modela. Moderirajući učinci socioekonomskog porijekla učenika na namjeru migracije tijekom pandemije i zatvaranja škola većinom nisu statistički značajni, osim u 2021. gdje se kao prednost pokazalo imati roditelje s tercijarnim obrazovanjem. U skladu s nedavnim istraživanjima Eurobarometra, analize upućuju na to da je malo dokaza o dugoročnoj devalvaciji kapitala mobilnosti među hrvatskim učenicima viših razreda srednje škole budući da su pretpostavljeni moderatori koji potiskuju težnje prema mobilnosti vjerojatno prestali biti relevantni do sredine 2021. godine.

namjera migracije ; obrazovna mobilnost ; pandemija COVID-19 ; učenici viših razreda srednjih škola

nije evidentirano

engleski

Persistence of educational mobility and migration intent among upper secondary school students during the COVID-19 pandemic

nije evidentirano

migration intent ; education mobility ; COVID-19 pandemic ; upper secondary school students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-50.

2023.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

IX. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva „Hrvatska: podvojeno društvo? sociološki prilozi raspravi“, Split, 19. i 20. svibnja 2023. - knjiga sažetaka

Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela

978-953-8070-23-5

Podaci o skupu

IX. nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi

predavanje

19.05.2023-20.05.2023

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Sociologija