Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije (CROSBI ID 76626)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Borić, Ivana ; Ćosić, Andrea ; Osmak Franjić Davorka Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 89-109

Podaci o odgovornosti

Borić, Ivana ; Ćosić, Andrea ; Osmak Franjić Davorka

hrvatski

Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije

Participacija djece u školama temeljena je na skupini participativnih prava (čl. 12, 13, 14, 15, 16 i 17) definiranih u Konvenciji o pravima djeteta (1989). Konvencija o pravima djeteta (1989) kao temeljni međunarodni dokument o pravima djeteta, između ostalih definira i participativna prava djece koja se trebaju ostvarivati u različitim područjima i okruženjima djetetova života, pa tako i u školskom okruženju. U školama se dječja participacija ostvaruje vrlo različito, od formalne participacije u vijećima učenika, sudjelovanja u različitim aktivnostima do uključivanja u donošenje odluka na razini razreda/škole te individualnog ili grupnog iniciranja aktivnosti u školi. Istraživanja prije razdoblja pandemije pokazuju kako učenici participaciju generalno doživljavaju pozitivno, no kako su im mogućnosti za participaciju limitirane. Učenici su nezadovoljni participacijom u okviru formalnih vijeća učenika te su participativne prakse u školama neinkluzivne (John-Akinola, Nic- Gabhainn, 2014 ; Kodele, 2017 ; Milić, Marojević, 2014 ; Mithans, Ivanuš Grmek, Čagran, 2017 ; Osmak Franjić i Borić, 2019 ; Rönnlund, 2014 ; Rudduck, Fileding, 2006). Budući da globalne krize utječu i na svakodnevna iskustva i život učenika, važno je razmotriti na koji način kriza uzrokovana pandemijom bolesti Covid-19 utječe na ostvarivanje participativnih prava učenika. Stoga je cilj istraživanja dobiti uvid u to kako učenici doživljavaju ostvarivanje svojih participativnih prava u školama u Hrvatskoj u vrijeme pandemije. Sudionici istraživanja su djeca i mladi okupljeni u Mrežu mladih savjetnika Pravobraniteljice za djecu, a podaci su prikupljani metodom online fokusnih grupa. Rezultati istraživanja govore kako je pandemija bolesti Covid-19 utjecala na dodatno smanjenje mogućnosti za dječju participaciju u školama, što se očituje kroz povećani angažman učenika u uvjetima nastave na daljinu, smanjivanje komunikacije i podrške nastavnika te vrlo limitiranog djelovanja vijeća učenika.

dječja prava ; participacija djece ; škole ; pandemija bolesti Covid-19

nije evidentirano

engleski

Realization of student'participation during the pandemic

nije evidentirano

children's rights ; children's participation ; schools ; the Covid-19 pandemic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-109.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2022.

978-953-361-080-1

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti