Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strukturna analiza riječnog broda za prijevoz tekućeg tereta (CROSBI ID 461660)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Prnjak, Mate Strukturna analiza riječnog broda za prijevoz tekućeg tereta / Andrić, Jerolim (mentor); Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, . 2023

Podaci o odgovornosti

Prnjak, Mate

Andrić, Jerolim

hrvatski

Strukturna analiza riječnog broda za prijevoz tekućeg tereta

U ovom završnom radu proveden je proračun konstrukcijskih elemenata presjeka glavnog rebra tankera prema Pravilima HRB-a za unutarnju plovidbu. Proračun je proveden u dvije faze. U prvoj su fazi analitički izračunate debljine te dimenzije elemenata koje su se potom u drugoj fazi koristile za izradu numeričkog MKE modela. Taj je model naposljetku bilo potrebno doraditi kako bi zadovoljio postavljene kriterije podobnosti, a kako će biti objašnjeno naknadno kroz ovaj rad. Prilikom proračuna u prvoj fazi korišteni su već gotovi nacrti kako bi se mogao kreirati model, ali i kako bi se definirali bitni parametri kod proračunavanja kao što su: nepoduprti rasponi, položaji tankova, položaji težišta te razmaci konstrukcijskih elemenata. Nakon što su svi elementi jednom bili izračunati, prema tim dimenzijama je u drugoj fazi proračuna izrađen MKE model te su elementima dodijeljena svojstva dobivena prema HRB-u. Potom je proveden proračun direktnom metodom ; zadani su rubni uvjeti te relevantna opterećenja kako bi se za taj model provođenjem analize dobili rezultati, odnosno odzivi u obliku naprezanja i deformacija. Izrađeni se model sastoji od pločastih i grednih elemenata koji su međusobno povezani čvorovima te su u interakciji. Prilikom kontrole naprezanja, u obzir su uzeti i faktori sigurnosti na izvijanje i globalno savijanje oplate te pripadne uzdužne i poprečne strukture na razini glavnog rebra. Na kraju druge faze je bilo potrebno izmijeniti svojstva elemenata kako bi se zadovoljili kriteriji uzdužne čvrstoće te izvijanja. Drugim riječima, mijenjale su se dimenzije elemenata sve dok dobivena naprezanja ne padnu ispod kritičnih, odnosno onih kod kojih dolazi do kolapsa konstrukcije.

riječni tanker, glavno rebro, Pravila HRB-a, MKE, dimenzioniranje elemenata

nije evidentirano

engleski

Structural analysis of inland tanker

nije evidentirano

inland tanker, main frame, CRS Rules, FEM, hull and element scantlings

nije evidentirano

Podaci o izdanju

83

01.03.2023.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja