Utjecaj edukacijske intervencije na izmjenu postavki privatnosti profila na društvenim mrežama studenata medicine i dentalne medicine (CROSBI ID 736559)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Viskić, Joško ; Marelić, Marko ; Relić, Danko ; Sedak, Kristijan ; Vukušić Rukavina, Tea
hrvatski
Utjecaj edukacijske intervencije na izmjenu postavki privatnosti profila na društvenim mrežama studenata medicine i dentalne medicine
UVOD Studenti medicinskih profesija učestali su korisnici društvenih mreža (DM). Cilj ovoga rada bio je istražiti učestalost i razloge zbog kojih studenti medicine Medicinskog fakulteta i dentalne medicine Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, polaznici jednosemestralnih izbornih/elektivnih predmeta, izmjenjuju postavke privatnosti svojih profila na DM te utjecaj edukacijske intervencije na promjenu postavki privatnosti profila na DM. MATERIJALI I METODE Istraživanje „pred-test post-test zatečenih grupa“ provedeno je korištenjem online upitnika na uzorku studenata medicine i dentalne medicine na početku i na kraju izvođenja nastave (T1 i T2). Upitnik je sadržavao instrument o postavkama privatnosti. Deskriptivna statistika i McNemar test provedeni su prilikom obrade podataka. REZULTATI Oba puta upitnik je ispunilo 53 studenata (16 studenata medicine i 37 studenata dentalne medicine). Od svih ispitanika, samo jedan nije koristio DM, te je 52 ušlo u finalni uzorak. Nakon odslušane nastave statistički značajno više studenata izmijenilo je postavke privatnosti na DM koju koriste, najviše u odnosu na one koji to nisu učinili ili ne znaju jesu li to učinili (T1 61, 5 % vs. T2 84, 6 %, p=.012). Od 32 studenta koji su odgovori pozitivno na pitanje o promjeni postavki, ne postoji statistički značajna razlika u razlozima promjene postavki privatnosti. Najčešće su studenti mijenjali postavke privatnosti zbog „zaštite osobnih podataka od nepoznatih osoba” te zbog “nepovjerenja u sigurnost početnih postavki privatnosti društvenih mreža”. Iako nema statistički značajne razlike , u česticama „zbog savjeta kolega i prijatelja“ (T1 15, 6 % vs. T2 28, 1 %, p=.289) i „rizika da bi njihov profil mogao vidjeti trenutni ili budući poslodavac“ (T1 21, 9 % vs. T2 43, 8 %, p=.289) vidi se porast nakon nastave. ZAKLJUČAK Edukacijska intervencija je imala statistički značaj utjecaj na aktivnost promjene postavki privatnosti profila na DM. Najzastupljeniji razlozi promjene bili su nepovjerenje u sigurnost početnih postavki te zaštita osobnih podataka od nepoznatih osoba. Zahvala: Ovo istraživanje dio je UIP 2017-05-2140 projekta Hrvatske zaklade za znanosti „Opasnosti i prednosti društvenih mreža: e-profesionalizam zdravstvenih djelatnika - SMePROF“
Društvene mreže ; Profesionalizam ; Medicine ; Dentalna medicina ; Studenti
nije evidentirano
engleski
The impact of an educational intervention on changes to privacy settings of medical and dental students social media profiles
nije evidentirano
Social media ; Professionalism ; Medicine ; Dental medicine ; Students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
70-71.
2023.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka Aestetitc Dental Sinergija kongresa Hrvatskog Društva estetske dentalne medicine i Udruženja za estetsku stomatologiju Srbije
Ćatić, Amir ; Dulčić, Nikša ; Musić, Larisa
Zagreb: Hrvatsko društvo estetske dentalne medicine
2671-0595
Podaci o skupu
Aethetic Dental Sigergija
poster
18.05.2023-20.05.2023
Opatija, Hrvatska