Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture (CROSBI ID 461556)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Krišković, Helena
Svalina, Vesna ; Šimunović, Zrinka
hrvatski
Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture
Glazba ima važnu ulogu u životu svakog čovjeka, a posebno djece. Istraživanja pokazuju da su glazba i glazbene aktivnosti posebno važne za razvoj djece s teškoćama. Kod učenika iz autističnog spektra, glazba poboljšava koordinaciju, govor, pamćenje, ali razvija i druge vještine. Potiče pozitivne emocije, zajedništvo s drugima, poboljšava socio-emocionalni i tjelesni razvoj. Cilj ovoga istraživanja bio je kvalitativno prikazati kako učenici s poremećajem iz spektra autizma reagiraju na pojedine nastavne metode na satima Glazbene kulture, kako učiteljice učenika iz spektra autizma pripremaju i prilagođavaju nastavni sadržaj, metode, ishode iz predmetnog kurikuluma te na što sve obraćaju pažnju prilikom planiranja i pripremanja za sat, što su ujedno bila i istraživačka pitanja. U radu je prvo opisana važnost i utjecaj glazbe na čovjeka, a posebno je opisan utjecaj glazbe na djecu. Zatim su opisane vrste teškoća, a posebno one skupine teškoća koje se povezuje s autističnim spektrom. Detaljno je opisan autistični spektar i način poučavanja učenika iz autističnog spektra s naglaskom na Glazbenu kulturu. Podaci za potrebe ovoga istraživanja prikupljani su videosnimanjem sati Glazbene kulture, pismenim intervjuiranjem učiteljica, provedbom evaluacijskih listića s učenicima s teškoćama iz autističnog spektra te uvidom u pripreme učiteljica i individualizirane kurikulume učenika. Svi prikupljeni podaci opisani su u radu, a nakon svake vrste sata (nastavni sat s naglaskom na učenje nove pjesme, nastavni sat s naglaskom na aktivno slušanje glazbe i nastavni sat s naglaskom na stvaralaštvo) napisana je rasprava. Na samom kraju napisana je zaključna rasprava. Ovim radom prikazani su konkretni primjeri rada u učionici s učenicima iz autističnog spektra. Rad može služiti kao primjer situacija i načina rada s učenicima iz spektra autizma. Može poslužiti i svim učiteljima razredne nastave kao primjeri rada s učenicima iz autističnog spektra kao i svim roditeljima, asistentima u nastavi te studentima učiteljskih fakulteta.
glazbena kultura, metode rada, razredna nastava, učenici iz autističnog spektra
nije evidentirano
engleski
Inclusion of students with an autistic spectrum disorder in the teaching of music
nije evidentirano
music, work methods, primary school, pupils of the autism spectrum
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
15.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Slavonski Brod