Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća (CROSBI ID 337325)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Lastrić, Martina
Tipurić, Darko
hrvatski
Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća
Rad sadrži teoretsku potporu koja se orijentira na objašnjenje i razradu pojmova konkurentnosti i nabavne funkcije poduzeća koji su predstavljali okosnicu empirijskog istraživanja kojima se potvrđuju, odnosno odbacuju postavljene hipoteze. Teorijska objašnjenja magistarskog rada razrađena su kroz nekoliko poglavlja pa se na početku, kroz poglavlje Konkurentska prednost poduzeća pokušalo dati određenje samog pojma strategije te prikazati i objasniti razvoj, proces, čimbenike i komponente strateškog menadžmenta uz detaljniju analizu različitih pristupa oblikovanju strategije. U nastavku su dana osnovna obilježja funkcije nabave za što se je koristio koncept lanca vrijednosti. Poseban značaj zauzima dio o ovisnosti strategije poduzeća i nabave koji se je analizirao kroz nove odrednice strateške orijentacije nabave naglašavajući pri tome upravljanje nabavom kao sastavni dio strateškog managementa poduzeća. Opisuju se i glavne značajke i obilježja ekonomskih i sociopolitičkih odnosa s dobavljačima preko definiranja vrsta dobavljača, njihovog izbora i mogućih kooperativnih odnosa. Nastavljajući određenim logičnim slijedom, poglavlje iza toga usredotočilo se na transformaciju nabave u svrhu naglašavanja njene strateške funkcije. U tu svrhu navode se i poznati strateški modeli nabave. Na kraju se navodi i konkretan primjer kreiranja konkurentske prednosti preko superiornosti na području nabave na slučaju Plive. Slijedom teorijskog dijela kojim se kroz ovaj magistarski rad pokušalo naglasiti i objasniti osnovne značajke funkcije nabave i njenog odnosa sa strategijom poduzeća, provedeno je empirijsko istraživanje o stavovima hrvatskih i inozemnih managera o statusu nabavne funkcije u domaćim i stranim poduzećima.
nabava; konkurentnost
nije evidentirano
engleski
Building of competitive advantage throughout supply management
nije evidentirano
Supply Management; Competitiveness
nije evidentirano
Podaci o izdanju
180
24.02.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb