Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća (CROSBI ID 337325)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Lastrić, Martina Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća / Tipurić, Darko (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2003

Podaci o odgovornosti

Lastrić, Martina

Tipurić, Darko

hrvatski

Upravljanje nabavom u izgradnji konkurentske prednosti poduzeća

Rad sadrži teoretsku potporu koja se orijentira na objašnjenje i razradu pojmova konkurentnosti i nabavne funkcije poduzeća koji su predstavljali okosnicu empirijskog istraživanja kojima se potvrđuju, odnosno odbacuju postavljene hipoteze. Teorijska objašnjenja magistarskog rada razrađena su kroz nekoliko poglavlja pa se na početku, kroz poglavlje Konkurentska prednost poduzeća pokušalo dati određenje samog pojma strategije te prikazati i objasniti razvoj, proces, čimbenike i komponente strateškog menadžmenta uz detaljniju analizu različitih pristupa oblikovanju strategije. U nastavku su dana osnovna obilježja funkcije nabave za što se je koristio koncept lanca vrijednosti. Poseban značaj zauzima dio o ovisnosti strategije poduzeća i nabave koji se je analizirao kroz nove odrednice strateške orijentacije nabave naglašavajući pri tome upravljanje nabavom kao sastavni dio strateškog managementa poduzeća. Opisuju se i glavne značajke i obilježja ekonomskih i sociopolitičkih odnosa s dobavljačima preko definiranja vrsta dobavljača, njihovog izbora i mogućih kooperativnih odnosa. Nastavljajući određenim logičnim slijedom, poglavlje iza toga usredotočilo se na transformaciju nabave u svrhu naglašavanja njene strateške funkcije. U tu svrhu navode se i poznati strateški modeli nabave. Na kraju se navodi i konkretan primjer kreiranja konkurentske prednosti preko superiornosti na području nabave na slučaju Plive. Slijedom teorijskog dijela kojim se kroz ovaj magistarski rad pokušalo naglasiti i objasniti osnovne značajke funkcije nabave i njenog odnosa sa strategijom poduzeća, provedeno je empirijsko istraživanje o stavovima hrvatskih i inozemnih managera o statusu nabavne funkcije u domaćim i stranim poduzećima.

nabava; konkurentnost

nije evidentirano

engleski

Building of competitive advantage throughout supply management

nije evidentirano

Supply Management; Competitiveness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

180

24.02.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija