Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume (CROSBI ID 325827)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Marin, Gabrijela
hrvatski
Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume
Održivi razvoj kao koncept promjena koji je usmjeren stvaranju okruženja u kojem pojedinac živi u suglasju s prirodom je imperativ kojem moramo težiti. U posljednjih dvadesetak godina, unatoč zakonskoj regulativi, implementacija tema održivog razvoja u nastavne programe je bila sporadična, prihvaćena od strane ekološki senzibiliranijih nastavnika, a realizirana najčešće kroz projektne aktivnosti. Iako se kurikularnom reformom održivom razvoju priznala važnost uvođenjem međupredmetne teme Održivi razvoj, realizacija odgojno-obrazovnih očekivanja je upitna. Upravo konceptualna složenost novog kurikuluma, koja se temelji na interdisciplinarnosti, podrazumijeva mnogo širi spektar znanja i vještina od onoga što je jedan nastavnik stekao formalnim obrazovanjem. Cilj ovog rada je iznijeti pregled najznačajnijih događaja u povijesti obrazovanja za održivi razvoj u Republici Hrvatskoj te na temelju istraživanja hrvatskih i stranih autora izdvojiti didaktičke smjernice koje će nastavnicima olakšati implementaciju novog kurikuluma u njihovom predmetu, a koje se odnose na izbor sadržaja, korištenje strategija učenja i poučavanja te vrednovanje.
održivi razvoj, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, kompetencije nastavnika, strategije učenja i poučavanja, međupredmetne teme
nije evidentirano
engleski
Didactic guidelines for implementation of the cross-curricular topic “Sustainable Development” in curricula
nije evidentirano
sustainable development, education for sustainable development (ESD), teacher competencies, learning and teaching strategies, cross-curricular themes
nije evidentirano