Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka (CROSBI ID 461103)

Ocjenski rad | diplomski rad

Tot, Iva Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka / Grmuša, Tanja (mentor); Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Tot, Iva

Grmuša, Tanja

hrvatski

Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka

Svakodnevno smo okruženi i služimo se digitalnim tehnologijama i internetom, bilo u poslovnoj ili privatnoj sferi života. Veliku ulogu u našim životima imaju mediji, a sve više i više društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, ...). Čitajući i gledajući različite vijesti kroz dan, možda i nismo svjesni koliko vidimo i pročitamo poruke koje se služe persuazivnim tehnikama ili pak one koje se služe psihološki manipulativnim tehnikama. Takve poruke, bili mi toga svjesni ili ne, utječu na naše odluke i razmišljanje. Utjecajem medija, kao i velikim dijelom društvenih mreža, možemo steći drugačiju percepciju događaja u svijetu od onih koje bismo stekli da smo sami proučili određeni događaj i sami donijeli zaključak o istom. U ovom radu objasnit ćemo kako persuazija može utjecati na kupovinu određenog proizvoda ili usluge te kako medijska manipulacija može utjecati na čovjekovu percepciju. Navest ćemo koji su oblici i načini persuazivne tehnike te koje vrste medijskih manipulacija postoje. Objasnit ćemo razliku između persuazije i manipulacije – jer ove dvije tehnike nisu isto. Osvrnut ćemo se i na osnovne preduvjete za uspješnu marketinšku persuaziju, kao i na ključne faktore persuazije u marketingu i marketinškoj komunikaciji. Objasnit ćemo manipulaciju kroz medije putem subliminalnih poruka. Putem digitalnih tehnologija i medija, ako stavimo na stranu pozitivne, informativne, zabavne i obrazovne dijelove, lako možemo biti izmanipulirani ako ne uspijemo razlučiti manipulaciju od persuaziju i obrnuto. Također, trebamo biti pažljivi prilikom gledanja reklama i upijanja jezičnih strategija i postupaka za dobivanje naše, odnosno kupčeve pažnje. Reklame su velika podloga za upotrebu persuazije, ali i manipulacije, posebno treba biti na oprezu kod djece. Djeca su meta marketinških stručnjaka jer su lako podložni i lako se mogu izmanipulirati putem reklama i reklamnih poruka.

digitalno doba ; novi mediji ; komunikacija ; marketinška komunikacija ; psihologija ; percepcija ; persuazija ; manipulacija ; medijska manipulacija

Svakodnevno smo okruženi i služimo se digitalnim tehnologijama i internetom, bilo u poslovnoj ili privatnoj sferi života. Veliku ulogu u našim životima imaju mediji, a sve više i više društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok,...). Čitajući i gledajući različite vijesti kroz dan, možda i nismo svjesni koliko vidimo i pročitamo poruke koje se služe persuazivnim tehnikama ili pak one koje se služe psihološki manipulativnim tehnikama. Takve poruke, bili mi toga svjesni ili ne, utječu na naše odluke i razmišljanje. Utjecajem medija, kao i velikim dijelom društvenih mreža, možemo steći drugačiju percepciju događaja u svijetu od onih koje bismo stekli da smo sami proučili određeni događaj i sami donijeli zaključak o istom. U ovom radu objasnit ćemo kako persuazija može utjecati na kupovinu određenog proizvoda ili usluge te kako medijska manipulacija može utjecati na čovjekovu percepciju. Navest ćemo koji su oblici i načini persuazivne tehnike te koje vrste medijskih manipulacija postoje. Objasnit ćemo razliku između persuazije i manipulacije – jer ove dvije tehnike nisu isto. Osv

engleski

Persuasion and media manipulation in marketing communication and human perception

nije evidentirano

digital age ; new media ; communication ; marketing communication ; psychology ; perception ; persuasion ; manipulation ; media manipulation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

107

15.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti