Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece (CROSBI ID 461090)

Ocjenski rad | diplomski rad

Stajčić, Petra Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece / Grmuša, Tanja (mentor); Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Stajčić, Petra

Grmuša, Tanja

hrvatski

Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece

Kognitivni razvoj djece je kompleksan i ključan za njihov budući razvoj. Postoji mnoštvo faktora koji mogu znatno promijeniti tijek i kvalitetu dječjeg kognitivnog razvoja, a jedan od najutjecajnijih upravo su mediji. Televizija, društvene mreže, internet i marketinške kampanje mogu imati i pozitivne i negativne utjecaje na razvoj djeteta. S jedne strane postoje izvori koji pružaju poticanje kognitivnog razvoja u pozitivnom smjeru, kao što su obrazovni programi koji djecu potiču na kritičko razmišljanje ili čak video igrice namijenjene djeci s posebnim potrebama koji omogućuju zdrav razvoj kognitivnih i motoričkih sposobnosti, dok s druge strane postoje metode iskorištavanja dječje pažnje te nedovoljno razvijenog kritičkog razmišljanja djece od strane marketinških stručnjaka koji targetiraju najmlađu publiku promotivnim sadržajima ili raznih rizika koji se nalaze na internetu kojemu djeca imaju lak pristup što negativno doprinosi njihovom razvoju. Kroz razna istraživanja diljem svijeta jasno je kako je jedan od najbitnijih koraka do rješenja problema utjecaja medija na djecu stvaranje svijesti o svim načinima na koji mediji mogu imati utjecaja na dječji kognitivni razvoj te na koje načine najbolje doprinijeti istome. Roditelji, učitelji i psiholozi važan su aspekt dječjeg razvoja te bi trebali biti upoznati sa svim aspektima i važnosti medijskog utjecaja na djecu te kako stvoriti pozitivno i poticajno okružje za razvoj djece. Medijska pismenost ovdje ima veliku ulogu u obrazovanju javnosti o kritičkom razmišljanju radi jasnijeg razumijevanja medijskih poruka koje nas svakodnevno okružuju. Postavljene su i zakonodavne restrikcije kada se radi o odnosu djece i medija, te i razni sadržaji o medijskoj pismenosti dostupni za roditelje i učitelje na obrazovnim internetskim stranicama koji im omogućuju da budu medijski i informacijski pismeni kako bi mogli djeci pružiti korisne informacije koje im doprinose u daljnjem razvoju u svijetu medija i tehnologije.

kognitivni razvoj ; dijete ; roditelji ; utjecaji ; mediji ; internet ; medijska pismenost

nije evidentirano

engleski

The influence of the media on cognitive development of children

nije evidentirano

cognitive development ; child ; parents ; influences ; media ; internet ; media literacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

25.07.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti