Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha (CROSBI ID 325313)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Pritula, Manuela; Kudek Mirošević, Jasna; Šarčević Ivić- Hofman, Katarina Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha // Marsonia, 2 (2023), 1; 69-80

Podaci o odgovornosti

Pritula, Manuela; Kudek Mirošević, Jasna; Šarčević Ivić- Hofman, Katarina

hrvatski

Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha

Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva stjecanje kompetencija učitelja za rad s učenicima s teškoćama pa tako i učenika s oštećenjem sluha. Cilj ovoga rada bio je istražiti mišljenja učitelja koji rade u razrednoj nastavi o kompetencijama koje smatraju ključnima i vlastitim kompetencijama potrebnima u planiranju i realiziranju individualizirane nastave s učenicima s oštećenjem sluha, kao i u kojoj mjeri se procjenjuju kompetentnima za odgoj i obrazovanje učenika s oštećenjem sluha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 245 sudionika kojega čine učitelji zaposleni u razrednoj nastavi iz redovitih osnovnih škola (M=7, 3% i Ž=92, 7%) u svim županijama u Republici Hrvatskoj. Za potrebe provođenja istraživanja, osmišljen je upitnik za učitelje „Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha.“ Rezultati su pokazali kako učitelji najvažnijima smatraju komunikacijske kompetencije te socijalne vještine u radu s učenicima s oštećenjem sluha u svrhu mogućnosti ostvarenja kvalitetne suradnje s učenikom, roditeljima i stručnim suradnicima. No, rezultati također pokazuju kako se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za rad s učenicima s oštećenjem sluha, bez obzira imaju li s njima iskustva u radu ili ne. Rezultati pokazuju da se učitelji trebaju sustavno educirati, kao i da je potrebno više educirati buduće učitelje kako bi bili osposobljeni za uspješan rad s učenicima s oštećenjem sluha.

inkluzivno obrazovanjev ; kompetencije učitelja ; učenici s oštećenjem sluha

nije evidentirano

engleski

Teachers’ opinions on key and own competences for inclusive education with students with hearing impairment

Inclusive education implies the acquisition of teacher competencies for working with students with disabilities, including students with hearing impairment. The aim of this work was to investigate the opinions of teachers who work in classrooms about the key competencies and their own competencies needed in planning and implementing individualized lessons with students with hearing impairment, as well as to what extent they are considered competent for the upbringing and education of students with hearing impairment. The research was conducted on a sample of 245 respondents, which consists of teachers employed in classroom teaching from regular primary schools (M=7.3% and Female=92.7%) in all counties in the Republic of Croatia. For the purposes of conducting the research, a questionnaire was designed for teachers ˝Competences of classroom teachers in working with students with hearing impairment.˝ The results showed that teachers consider communication competences and social skills to be the most important when working with students with hearing impairment in order to achieve quality cooperation with students, parents and professional colleagues. However, the results also show that teachers are not considered competent enough to work with students with hearing loss, regardless of whether they have such experience or not. The results show that it is necessary to systematically educate teachers and future teachers in order to be trained to work successfully with student with hearing impairment.

inclusive education ; teacher competencies ; students with hearing impairment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (1)

2023.

69-80

objavljeno

2939-4368

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Poveznice