Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija sestrinstva i mediji (CROSBI ID 735629)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Magaš, Morana Percepcija sestrinstva i mediji. 2023. str. 2-2

Podaci o odgovornosti

Magaš, Morana

hrvatski

Percepcija sestrinstva i mediji

Tema se može prikazati s dva kompleksna i komplementarna aspekta koja proizlaze jedno iz drugog. Jedan aspekt predstavlja klasičan pristup, prikaz sestrinstva u medijima i doživljaj javnosti. Naslovi koji impliciraju osudu, žrtvu i djeluju submisivno privlače najviše čitanja, pogleda i klikova. Iskustvo negativnih konotacija prelazi na primatelje takvih informacija. Čitatelji oblikuju osjećaje koji prelaze u mišljenja i stavove, a zatim u generalizaciju i stereotip. Negativan kontekst je često najglasniji u medijima, ipak provedena znanstvena i stručna istraživanja od strane medicinskih sestara i tehničara dokazala su da javnost nije tako banalna naspram sestrinstva. Nedvojbena je činjenica da mediji igraju važnu ulogu u ljudskim životima, kreiraju sliku i utječu na ponašanje. Stoga nije nevažno dobivaju li medicinske sestre i tehničari pažnju karaktera kojeg žele. Drugi aspekt proizlazi iz potonjeg. Kako sestrinstvo percipira medije, jesu li medicinske sestre i tehničari svjesni da poznavanje medija može biti prednost za sestrinstvo. Relativna novost u sestrinstvu je prihvaćanje medija kao sredstva informiranja javnosti, posebno osviješteno i izraženo u godini sestrinstva i primaljstva i tijekom pandemije korona virusom. U sestrinstvu, mediji su korišteni za davanje obavijesti o različitim akcijama. Svjedočimo daljnjem koraku, korištenje medijskih platformi za promociju sestrinstva kao stručne i znanstvene kategorije. Slijedeće treba biti promišljanje kako iskoristiti medije da budu točka preokreta za sestrinstvo. Uspostavljanje imidža poželjnog sestrinstva koje je vrijedno pažnje povlači za sobom ulaganje sredstava. Javno mišljenje može biti izrazito moćno oružje za održivost sestrinstva. Izgradnja kolektivnog prihvaćanja sestrinstva u javnosti kao prosperitetne profesije čini sestrinski posao atraktivnim. Poželjna struka širi zainteresiranost na upisima što posljedično formira konkurentnost na tržištu rada. Svježina radne snage jačat će zadovoljstvo na poslu što rezultira poboljšanjem pozitivnih ishoda indikatora zdravstvene njege, a oni grade kredibilitet poslodavca. Povjerenje poslodavca u zdravstvu znači da ne generira troškove i ima dobre ishode za bolesnika, ciljevi zasigurno važni Ministarstvu zdravstva. Oživljavanje percepcije sestrinstva u medijima može biti jedna od ključnih metoda strateškog razvoja budućeg sestrinstva. Nedostatak medicinskih sestara i tehničara istaknuta je problematika sestrinstva. Uz brojne čimbenike, podcrtani su uvjeti rada kao frustrirajući, prevelik broj radnih zadataka na premali broj osoblja. I zato prikaz autentičnosti sestrinstva u medijima treba biti tema, u suglasju podržana s visokih razina sestrinstva i zdravstva a kao posao svih nas.

percepcija, sestrinstvo, mediji, utjecaj

nije evidentirano

engleski

Nursing Perception and the Media

nije evidentirano

perception, nursing, media, influence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2-2.

2023.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

1. simpozij Sestrinskog edukativnog portala - Pričajmo o znanosti! Kakvo sestrinstvo želimo?

predavanje

15.04.2023-15.04.2023

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Kliničke medicinske znanosti